Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Hjelp med valg Antec P182/1200 evnt. alternativer

Anbefalte innlegg

Hallo,

jeg har lest litt rundt på forumet her, men finner ikke den informasjonen jeg er ute etter så jeg prøver meg på en post.

Jeg har sittet på gjerdet lenge, men har til slutt bestemt meg for ny hardware. Problemet er at jeg ikke greier å bestemme meg for kabinett. Av hardware har jeg tenkt å putte inn Intel I7 920 (sannsynligvis klokket opp til ca. 3.2) med Noctua kjøler og NV GTX285. Maskinen skal brukes mest til spilling av FPS spill. Pris på kabinett er generelt ingen begrensning så lenge det er innen rimelighetens grenser. Det viktigste for min del er kjøling _og_ støy.

Akurat nå står valget mellom Antec P182 og Antec Twelve Hundred. Jeg liker P182 fordi det ser bra ut og fordi alle erfaringer jeg har sett tilsier at det er godt støyisolert. Jeg liker Twelve Hundred fordi det ser ut til å kjøle veldig bra og det har god plass. Til gjengjeld ser det litt over-the-top ut ;)

Ønsker derfor deres meninger om:

- Vil P182 greie å kjøle bra nok?

- Vil Twelve Hundred bli veldig bråkete?

- Er det noen som kan anbefale andre alternativer, gjerne fra Lian Li?

Takknemlig for alle synspunkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken PSU? Hvor mange HDD?

P182 kan trygt anbefales om du vil bli kvitt støy. Men det må kostes på en del, og gjerne moddes litt for optimal kjøling av et såpass kraftig system. (Brukeren Wikipedersen har nettopp moddet et P182, noen av de forandringene han har gjort er geniale.)

1200 er ikke like godt støyisolert som 182, men er til gjengjeld mer plass i og kjøler bedre.

Lenke til kommentar

Sats heller på SSD.

Foreslår dette:

bapilaabc.jpg

1: Finn en måte for å feste 1 (to om det er plass) vifter, fjern gjerne litt av 5,25-drive-bay plassene om det blir plass.

2:Plass til minnekortleser

3:Plass til HDD (To OCZ vertex i raid0?)

4:Flytt viften lengre bak for bedre plass til kablene.

5 og 6: Kjøp gode vifter for innsug (6) og eksos (5)

*Har ikke tatt noen mål, prat med Wikipedersen, han har moddet i P182 før.

Lenke til kommentar

Det er selvfølgelig vanskelig å definere før man sitter med hele stasen i hus og irriterer seg grønn ;)

Pr. idag har jeg en Intel P4 3.6 GHz med stock kjøler som er det eneste jeg kan sammenligne med. På normale hastigheter (rundt 2500 omdreininger tror jeg) syns jeg ikke denne er ille. Det som derimot er et problem er når den hisser seg opp til max (rundt 4000 omdreininger?), da begynner den å gå meg på nervene. Dette er hovedgrunnen til at jeg vil gå for en Noctua kjøler i en ny PC, og et kabinett som kjøler godt.

I PCen jeg har idag har jeg også et par 90mm og en 120mm kabinettvifte fra PAPST (tror jeg). Disse har jeg heller ingen problemer med. Jeg hører dem, men mer som en jevn bakgrunnsstøy.

Vifta på PSUen jeg har tror jeg ikke jeg er istand til å høre, så den er ikke noe problem.

Skjermkortet mitt (8600GT) derimot har et problem med en ustabil vifte som også kan bli veldig plagsomt når det nærmer seg max. Dette er en av grunnene til at jeg vil ha et kabinett med god kjøling. Styrer derfor også unna GTX295 og 4870x2 på grunn av varme og støy.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan vel trygt sette denne til løst nå når jeg står med nytt kabinett og papp utover hele stua.

Fikk mitt Lian-Li PC-B70 idag. Ble lei av at microplex aldri fikk noen bekreftet dato for når de fikk inn dette kabinettet og at de har endret prisen 2 ganger, så jeg bestilte fra specialtech.co.uk. Med norsk moms og frakt kom det på et par hundrelapper mer enn microplex skal ha.

Da gjenstår det bare delene som skal inni....;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...