Gå til innhold

Verdt å bytte/selge PS3 mot HTPC/Gaming?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Er det flere som har kommentarer til The Conquerer-oppsettet? [sic]

 

Har en kollega som ønsker seg sin første selvbygger og lurer på samme innmat.

 

Har lest at enkelte anbefaler nForce 980 chipset til hovedkortet, men vet ikke begrunnelsen.

 

Og hvilke alternativer har man til 4890 i totusenkroners-klassen? 2 x 4770?

 

Blir oppsettet overkill om eneste uttrykte ønske er at maskinen skal kunne dra det seneste Total War-spillet... la oss for argumentasjonens skyld si på 1600x1200.

 

Jeg ser bl.a for meg at det kan finnes rimeligere CPU-alternativer. Forslag?

 

Og hva med kabinett? Er Antec's NineHundred å foretrekke fremfor Sonata III?

 

 

På forhånd takk for alle svar, nå gjenstår det bare å få overtalt min kollega til å ta byggejobben selv.

Endret av Oldboy Jenny
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at noen ennå har nevnt det som i mine øyne er et av de mest relevante poengene i en PC vs konsoll - beslutning, nemmelig levetidskostnadene.

 

Går man for PS3 eller XBOX eller begge deler, så har man en stabil og rimelig hardwareplattform i årevis, og trenger ikke en eneste oppgradering for å spille de nyeste spillene. Skal man henge med på PC-kjøret, så må det byttes komponenter noen ganger, og da går tusenlappene fort. Om man driver med piratkopiering av spill, så ser muligens regnestykket noe annerledes ut, men da jeg ikke gjør det, så er det ganske klart for meg hva som er rimeligst i det lange løp. Jeg har forsåvidt også en habil gaming-PC, men den blir brukt mindre og mindre. Sofa, 42" og no hassle teller mer og mer. PCen min nå er en strategispillemaskin, alt av 3D går på PS3 og XBox 360.

Lenke til kommentar

Favorittsjangeren min er FPS. og FPS på PS3 er ikke alltid like gøy som på PC. Skal jeg ha PC spiller jeg den på 32'' min i senga, stol eller noe sånt. PS3'en bruker jeg veldig sjeldent pga spilla. Hadde jeg hatt gaming PC kunne jeg modda driten ut av Far Cry, Crysis, osv osv. Ser bare mer muligheter og morrohet i PC enn PS3.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg stod ovenfor tilsvarende problemsstilling som deg, PC til spill, film og musikk i stuen. Det er kanskje litt teit å lenke til sin egen blogg, men her er i alle fall hva jeg endte opp med (så langt).

 

Det viktigste er:

# ASUS M3A-H/HDMI motherboard

# 4096MBs of OCZ DDR2 Gold

# AMD Athlon X2 4850e CPU with a Xigmatek HDT-SD964 with one Nexus 92mm Real Silent fan

# Sapphire HD4870 video adapter with a Thermalright T-Rad2 cooler and two Nexus 92mm Real Silent fans

 

Dette gir meg en PC som er bra nok til å kjøre Fallout 3, Far Cry, Red Alert 3 osv i 1920*1080 på tvn. Den er samtidig ganske stille. Jeg kunne nok ha byttet strømforsyning, men jeg valgte å gjenbruke en jeg hadde liggende. Prisen trenger ikke å bli så veldig høy, men jeg valgte å spytte inn noen ekstra kroner på å få en bedre kjøler til skjermkort og CPU samt en del vifter og viftekontroller. Dette er selvfølgelig ikke noe du må ha, men det anbefales.

 

Nå har jeg hatt PCen en stund og det jeg vil anbefale deg å tenke på er bruksområdet. Jeg har brukt den til å spille en del, men nå går det mest i film og musikk. Grunnen er at det er mye mer behagelig å sitte forran et skrivebord på en kontorstol når man skal spille med mus og tastatur. Jeg har i alle fall ikke funnet noen veldig god stilling med mitt stuebord.

 

Samtidig så er en del xbox/ps3-spill noe mer sosiale enn i alle fall de pc-spillene jeg spiller. Det er lettere å spille Guitar Hero, Lego Indiana Jones, Gears of War, osv sammen med andre på konsoll. Så hvis det å spille sammen med andre i din egen stue er viktig så ville jeg kanskje ha beholdt konsollen.

 

Når det skal sies ville jeg personlig ha valgt PC forran PS3 any day, men det er min smak. At PCen er død som spillplatform er bar tøv, se feks her.

 

Det beste er selvfølgelig PS3+xbox+PC ;)

Lenke til kommentar

Til den cpuen, bør du ha AM2+ hovedkort for å utnytte denne, og sammen med det skjermkortet kan du få det AMD kaller Dragon plattformen (med de fordeler dette har) og du velger et hovedkort basert på AMDs 790GX/750 elle 790FX/750 chipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...