Gå til innhold

Fra Flash til Web Developer

Anbefalte innlegg

Jeg har laget en liten side i flash. Jeg skal nå få denne over i Web Developer får å legge til et utfyllingsskjema jeg har laget i C#. Det slo meg nå at dette går jo ikke, siden flash siden ikke laster nye sider slik som html gjøre, så blir det jo vanskelig å få dette skjemaet til å dukke opp bare på "skjema" siden av flashsidene?

Jeg skal på en måte sveise sammen noe jeg har laget i web developer med noe jeg har laget i flash, slik at det fungerer å legge ut på nett. Noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ? "Web Developer" gir ikke akkurat noe klart bilde på hva du siktet til.

Eventuelle Flash-problemer må vel heller tas på et Flash-forum og noe C#-basert høres eller ikke ut til å høre til i Web-design, HTML og CSS.

Du kan jo utdype problemet, men jeg tviler altså på at dette er stedet :hm:

Lenke til kommentar

Jeg har laget en side i flash også skulle jeg ha limt inn en kode og et skjema som jeg har laget i C# med Visual Web Developer inn i denne flash siden. Men jeg begynner å tro at jeg har gjort en massiv feil, og prøver nå en annen vei, uten flash. Men takker uansett for respons.

Vell, nå veit jeg ikke om jeg fortsatt er på rett sted, men det dukker opp et nytt problem. Jeg har nå laget en side HTML. Men hvordan skal jeg få knappene, tekstboksene og koden jeg har laget i C# inn i HTML siden?

Altså jeg har laget et skjema hvor man fyller inn navn, nummer, etc også en knapp hvor man kan sende inn dette skjemaet, sammen med tilhørende kode. Dette skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få inn i HTML siden min?

Lenke til kommentar

Ingen av dagens (eller morgendagens) nettlesere kan kjøre C#-kode.

Det jeg får en rimelig sikker følelse av her, er at du misforstår helt grunnleggende ting og ender med å over-komplisere noe enormt.

Du virker rett og slett å trenge en webside, og da tror jeg du skal droppe alt du har i hendene og ta en titt på HTML Dog sin greie HTML-tutorial med ekstra fokus på forms-delen.

Og isåfall er du absolutt i riktig forum. :yes:

Lenke til kommentar

At jeg misforstår, det er jeg ikke et øyeblikk i tvil om :p Men problemet mitt er at jeg må ha dette skjemaet med i siden.

Det er en oppgave vi har fått fra skolen ser du, å lage en nettside som også inneholder et skjema skrevet i C# kode. Men dette går altså ikke å lese av i HTML sider?

Takker for linkene!

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar

Det som antagelig menes med oppgaven er at du på klient-siden (nettleseren) skal presentere et skjema for brukeren, dette gjør du med HTML, pluss eventuelt CSS.

Også skal du lage den nødvendige programvaren på server-siden som kan ta i mot dataene fra skjemaet, dette er det da antagelig meningen at du skal gjøre med C#/.NET.

Altså når brukeren trykker "Send" i skjemaet du lager, så skal dataene i skjemaet sendes til server-programvaren du lager for å prosessere det.

Kanskje ikke så lett å se det hele på en gang, men ta det steg for steg (start med HTML-skjemaet), så skal du se det hele faller på plass.

NB: Jeg kan ikke med noe sikkerhet si hvordan oppgaven din er ment å løses...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...