Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Wlan.

Anbefalte innlegg

Hei

Fetteren min har fått problemer med Wlan på sin HP DV6287eu og jeg har prøvd å løse problemet uten å lykkes. Prrblemet er at Wlan er plutselig borte. Den finnes ikke engang på enhetsbehandling. Det skjedde altså helt plutselig, og fetteren mener at det kan ha vært forårsaket av en update han gjorde i forkant. Jeg har prøvd å gjenopprette pcen til et tidligere tidspunkt uten at det hjalp. Har også fulgt en anbefaling fra HP sin hjemmeside om å oppdatere Bios noe som heller ikke hjalp. Da ender jeg med å skrive opp problemet her,isteden for å sende pcen til support,noe som ville ta all evighet. Pcen kjører Windows Vista. Har dere noe forslag på hva jeg kan gjøre? Jeg laster opp en bilde av enhetsbehandling der den ikke viser noe nettverkskort.

post-27512-1240227745_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Fetteren min har fått problemer med Wlan på sin HP DV6287eu og jeg har prøvd å løse problemet uten å lykkes. Prrblemet er at Wlan er plutselig borte. Den finnes ikke engang på enhetsbehandling. Det skjedde altså helt plutselig, og fetteren mener at det kan ha vært forårsaket av en update han gjorde i forkant. Jeg har prøvd å gjenopprette pcen til et tidligere tidspunkt uten at det hjalp. Har også fulgt en anbefaling fra HP sin hjemmeside om å oppdatere Bios noe som heller ikke hjalp. Da ender jeg med å skrive opp problemet her,isteden for å sende pcen til support,noe som ville ta all evighet. Pcen kjører Windows Vista. Har dere noe forslag på hva jeg kan gjøre? Jeg laster opp en bilde av enhetsbehandling der den ikke viser noe nettverkskort.

Et tips er å sjekke om knappen for det trådløse nettverkskortet er av/på. Lampen vil lyse blått hvis den er aktiv.

Lenke til kommentar

Hei. Takk for svar. Jeg er sikker på at knappen er på, men den lyser likavel bare gult. Hvorfor den gjør det har ikke jeg anelse om. Har for sikkerhets skyld skrudd den av/på flere ganger men som sagt så lyser den bare gult/oransj.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Problemet er løst. Trodde jeg skulle få noen glupe forslag her men tok nok feil jeg. Fant løsningen på en av de andre forumene. Hvis noen skulle komme borti samme problem så skriver jeg litt om hva som var løsningen.

Løste problemet ved å gå inn på biosen, under boot og sørge for at "internal network adapter boot" er enable. Og viola så begynte den å funke igjen.

Lenke til kommentar
Mulig at dette er en av de mange problemmaskinene til HP. Tror de pleier å bytte hovedkort ved endel slike merkelige wlan-feil.

har hørt noe sånt jeg å men det er så kjipt å sende pcen inn for rep og vente i all evighet på at den skal komme tilbake, men er det siste utvei så er man nødt til å velge den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...