Gullars Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hei! Eg skal til Oslo ei veke, og skal bu i ein leilighet utan breiband. Kva metodar kan eg nytta for å kopla meg opp mot nett? Eg har sett på mobilt breiband, men med tanke på at eg kun skal nytta det i ei veke blir det fort litt dyrt med alle oppstartskostnadene etc. Går det an å kopla opp telefonen (3G) som modem? Blir dette fort veldig dyrt? Eg nyttar OneCall... Håpar på bra input her Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Litt avhengig av hvilket abonnement du har så betaler du altså 0.99,- per MB hvis du kobler telefonen din til datamaskinen. Onecall har også noen datapakker som er tilgjengelig for Full Pakke, Faktura og Aktiv. Det spørs på nettbruken din når du skal til Oslo. Hvis du skal sjekke banken, surfe litt og sitte litt på MSN så trenger du kanskje ikke å gå inn for en ekstra pakke. Skal du laste ned greier eller se på tv så må du gå for en pakke. De har vist et veldig godt tilbud på mobilt bredbånd. http://www.onecall.no/index.php?content=br...;product=mobile √ Ingen etableringskostnad √ Ingen bindingstid (normalt 12 måneder) √ Fri bruk √ Kun 399,- pr måned (normalt 469,-) Skal du bruke nettet for mer enn 400MB så kan du kjøpe mobil bredbåndspakke og si den opp etter en måned. Endret 20. april 2009 av data_jepp Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Dei datapakkane såg jo greie ut Kva hastighet vil eg oppnå ved å bruka 3G i Oslo? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det er jo sentralt så det burde jo være ok hastighet til å surfe. Det jeg ofte opplevde med nettet i Bergen var at det varierte litt hvor god hastigheten var og hvor stabilt det var. Det beste jeg opplevde var at jeg kunne se en film på youtube uten å måtte vente på loading. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 For min del blir det kun snakk om surfing, mail og den slags, så eg trur det vil halda med vanleg datatilgang. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Husk at du benytter Network Norways mobilnett i Oslo, og de har ikke 3G, foreløpig. Skal du ha 3G-hastighet må du manuelt velge Telenor sitt mobilnett. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 men prisen er lik? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå