РЦП-88 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Hei, jeg skal dra en uke til NYC i sommer, med familien. Og da lurer jeg på er det noen ting (annet enn de kjente sightseeing-greiene) man MÅ finne på/gjøre/kjøpe når man først er i NY eller USA generelt... Har forresten aldri vært der før, og er første gang på 3 år at jeg er på ferie i det hele tatt. Tenkte å besøke NY World fair fra 1963, og ta bilde av alle de "kjente" stedene i byen, f.eks. på gressplenen ved siden av Brooklyn-brua, etc. Noen tips? Endret 20. april 2009 av RCP-88 Lenke til kommentar
Doff3n Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Når vi var i new york to vi en Gray Line Sightseeing tour Der får du oversikt over de fleste "vanlige" tingene å se på i new york. ellers vil jeg anbefale: Helikopter tur. Macy's: stort kjøpesenter Hard Rock Cafe i time square Gå å spise frokost på en american diner Skal prøve å tenke ut mer. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Når vi var i new york to vi en Gray Line Sightseeing tour Der får du oversikt over de fleste "vanlige" tingene å se på i new york. ellers vil jeg anbefale: Helikopter tur. Macy's: stort kjøpesenter Hard Rock Cafe i time square Gå å spise frokost på en american diner Skal prøve å tenke ut mer. Takk for svar, men selv syns jeg buss-sighseeing er kjedelig, man sitter på en buss og sier ooohhh.... aahh.. lissom, hehe. Men samtidig er det en bra måte å komme seg til å fra de forskjellige sites'ene... Spise på en diner har jeg alltid hatt lyst til! Jeg som ser mange filmer, og er helt gærn etter stereotyper kommer til å ha det kjempegøy. (Waitressen heter peggy, har rosa kjole med hvitt forkle, spør med trøtt stemme om vi skal ha mere kaffe, osv. ) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvorfor ikke prøve denne? http://en.wikipedia.org/wiki/Tom%27s_Restaurant_(Manhattan) Lenke til kommentar
Doff3n Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Takk for svar, men selv syns jeg buss-sighseeing er kjedelig, man sitter på en buss og sier ooohhh.... aahh.. lissom, hehe. Men samtidig er det en bra måte å komme seg til å fra de forskjellige sites'ene... Det var greit for å se standard tingene og for å lære nye ting om new york. Var flink guide! Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Hvorfor ikke prøve denne? http://en.wikipedia.org/wiki/Tom%27s_Restaurant_(Manhattan) Hehe ja den må besøkes. Kommer nok til å kjenne igjen mange steder i byen fra diverse filmer og tv-serier Lenke til kommentar
gunnern Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ta en titt på siden min for gode tips: www.visitnewyork.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå