Gå til innhold

1 uke i New York, USA, hva skal man finne på?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal dra en uke til NYC i sommer, med familien. Og da lurer jeg på er det noen ting (annet enn de kjente sightseeing-greiene) man MÅ finne på/gjøre/kjøpe når man først er i NY eller USA generelt... Har forresten aldri vært der før, og er første gang på 3 år at jeg er på ferie i det hele tatt.

Tenkte å besøke NY World fair fra 1963, og ta bilde av alle de "kjente" stedene i byen, f.eks. på gressplenen ved siden av Brooklyn-brua, etc.

Noen tips?

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når vi var i new york to vi en Gray Line Sightseeing tour Der får du oversikt over de fleste "vanlige" tingene å se på i new york.

ellers vil jeg anbefale:

Helikopter tur.

Macy's: stort kjøpesenter

Hard Rock Cafe i time square

Gå å spise frokost på en american diner

Skal prøve å tenke ut mer.

Takk for svar, men selv syns jeg buss-sighseeing er kjedelig, man sitter på en buss og sier ooohhh.... aahh.. lissom, hehe. Men samtidig er det en bra måte å komme seg til å fra de forskjellige sites'ene...

Spise på en diner har jeg alltid hatt lyst til! Jeg som ser mange filmer, og er helt gærn etter stereotyper kommer til å ha det kjempegøy. (Waitressen heter peggy, har rosa kjole med hvitt forkle, spør med trøtt stemme om vi skal ha mere kaffe, osv. :D)

Lenke til kommentar
Takk for svar, men selv syns jeg buss-sighseeing er kjedelig, man sitter på en buss og sier ooohhh.... aahh.. lissom, hehe. Men samtidig er det en bra måte å komme seg til å fra de forskjellige sites'ene...

Det var greit for å se standard tingene og for å lære nye ting om new york. Var flink guide!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...