mondema Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg skal på harrytur med et par venninner, om en uke, og lurte på om det finnes noen måte å komme unna det faktum at man må være 20 for å kjøpe allkohol over 3,5%? Finnes det norske butikker ellernoe nær grensa som selger ut varer til svenske priser? Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det finnes ikke noen måte å komme unna det faktum at man må vøre 20 for å kjøpe alkohol over 3,5% - Dette (tror jeg) er EU regler. Det finnes heller ikke noen Norske butikker som selger ut varer til svenske priser. Du må over svinesundsbroen. (Hvis dere skal den veien) Lenke til kommentar
wailer Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 nei man må være 20år får å kjøpe alkohol over 3,5% i sverige. ingen butikker som selger svenske priser næregrensa men, fins flere som smugler fra tyskland og selger brett med sterk øl til 150kr men, da må du kjenne folk som selger:P gamle er dere? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Det finnes ikke noen måte å komme unna det faktum at man må vøre 20 for å kjøpe alkohol over 3,5% - Dette (tror jeg) er EU regler. Nei nei, du skal ikke lenger til EU-nabo Danmark for å være 16 for all sprit i butikken. Det har ingenting med EU-lovgivning å gjøre. Tror nok ikke du kommer unna 20-årsgrensen nei. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Ikke mer enn man kommer unna 18-årsgrense her i Norge hvertfall. Det er altså mulig, men ikke lovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå