Ar2 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Jeg har et trekkerør for strømforsyning til en varmepumpe, 25a sikringskurs 1X230V. I samme rør har jeg trukket en nettverkskabel som skal til stua. Etter å ha forsikret meg om at fargene på enkeltledningene inne i nettverkskabelen er plassert riktig (likt på begge plugger)og pluggen er klemt godt på oppnår jeg ikke kontakt med routeren. Det lyser i de små lampene ved kontakten på pc'n men dog kun enkelte røde blink og ikke den vanlige hurtige grønne lampen. Kabellengde er ca 15 meter. Nettverket på pc'n kobler av og på gjentatte ganger med tette intervaller før det hele bare stopper. Kan det være signalforstyrrelser inne i trekkerøret som gjør dette? Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det kan være forstyrringer fra kabelen til varmepumpa, så hvis du har sjans til å skru av strømmen som går der, og det likevel ikke er kontakt med ruteren, så vet du at det ikke er det som gjør det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 jeg setter en sur cent på at problemene skyldes forstyrrelser fra den elektriske ledningen til varmepunpen. Lenke til kommentar
Ar2 Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Saken løst, jeg fulgte koblingsskjemaet i denne tråden. Svaret lå i at jeg ikke fulgte rett fargekombinasjon. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=881689 Endret 20. april 2009 av Ar2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå