sommy Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) vist eg feks har 3 text boxer textBox1 textBox2 textBox3 jeg vil summere textBox1 og textBox2 og vise dette til label3. Denne verdien vil eg ha videre med meg og bruk om igjen i flere utregninger, så hvordan får eg lagt denne verdien i minne slik at eg kan bruke den om igjen og omigjen? Vet det eg har skrevet i code tggen ikke funker, men det forklarer hva eg ønsker og opnå private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { object a = int.Parse(textBox1.Text) + int.Parse(textBox2.Text); label3.Text = object a; lable4.Text = object a * TextBox3; } Endret 23. april 2009 av sommy Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) // Variabel deklerasjon for klassen private int sum; private int mul; private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { sum = int.Parse(textBox1.Text) + int.Parse(textBox2.Text); label3.Text = sum.ToString(); // Gjør om integer til tekst // Sett mul lik sum * TextBox3.Text, og skriv resultatet til lable4.Text. lable4.Text = (mul = sum * int.Parse(TextBox3.Text)).ToString(); } Endret 20. april 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
sommy Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) kjempe bra takker så mye du har greie på dette :O Endret 20. april 2009 av sommy Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Husk også på at du fort kan få Exceptions på denne måten fordi PARSE metoden forventer at inndataene er gyldige. Derfor kan du i stedet gå veien om TryParse int Tall; int.TryParse(txtInndata.Text, out Tall); Dette gir ingen exception hvis txtInndata.Text ikke inneholder et gyldig tall. Lenke til kommentar
sommy Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 (endret) ah kjempe bra tibs takker. har nå compilet 0.3 versjonen for teste av mine corp mates i EvE online. Det eg lager er et tool for utregnign av fortjeneste på produskjon som tar høyde for Material lvl og Production efficency verdier som du kan traine opp og reseache opp in game. vist noe vil ta seg friheten til og se i gjennom coden min og tibse meg om hva eg bør gjøre bedre neste gang er eg veldig takknemlig for det. http://www.glennwiz.com/eve_tools/EvE prize tool_v02.rar Endret 23. april 2009 av sommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå