bjarneo Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hepp! Jeg er ganske fersk på dette, og har ikke helt satt meg inn i alt. Så, for å slippe for mye graving og misforståelse på egenhånd, så tenkte jeg å slenge ut spørsmål til de (forhåpentligvis) kunnskapsrike debattantene (og -onklene) på dette forumet Jeg lurer rett og slett på: Må jeg kjøpe en CD-HD-dekoder for å kunne se CD, eller kan jeg kjøpe en TV med DVB-C? Samsung LE40A766R1 er en av TVene jeg vurderer. Denne har DVB-C-støtte. Kan man evt bruke en CAM (som jeg må vedgå at jeg egentlig ikke vet hva er, bare at det er noe greier som fikser CONAM-greiene) med den? Hm Ja, takk for eventuelle svar Lenke til kommentar
reitsma Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Lurer på det samme, gjelder Philips 37PFL9604H (med DVB-T+C MPEG4 tuner) og ConaxCAM. CD har ikke godkjent noe TV-modeller ennå og er usikkert hvilken cam som skal brukes (trolig Conax?) Børde bli kjent ut måned iflg CD. På AV-FORUMET forstod jeg det kunne være mulig med enkelte TV'er, noe som har prøvd..? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Jeg har vært med å prøve Philips 37PFL9603H med RiksTV-cam på Canal Digitals kabelnett og det funker flott! Når det gjelder Samsung som trådstarter spør om, så dukker det opp noe interessant hvis man sjekker de nyeste modellene som f.eks. LE40B656: Her står det "... testet og godkjent for Canal Digitals kabelnett (dvb-c).", men Canal Digital har ikke noe slik informasjon ennå. Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Rent teknisk fungerer det. Problemet kan være parring av kort mot dekoder, dvs. at kortet er låst til dekoderen du har fått av Canal Digital. Setter du kortet i en cam og bruker det direkte i tven, kan du risikere at kortet slutter å virke. Leste at Canal Digital i Danmark skal begynne å tilby offisiell CAM støtte nå på kabelnettene sien der nede, så det er vel mulig at dette kommer hit også. PS. Eldre Canal Digital kort er ikke parret i det hele tatt, dvs. at de bør fungere fint via CAM. Har også lest at det ikke er kortene som er låst mot dekoder, men at det er dekoder som er låst til kort. Stemmer dette, vil det også fungere med CAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå