Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke instalert CCC i windows 7 64bit

Anbefalte innlegg

Har hatt det samme problemet med 2 bærbare pcer nå, jeg laster ned CCC (er 100% sikker på jeg har rett verisjon) så starter jeg den så kommer det opp melding etter 10 sekunder inni instalasjonen at den er ferdig men har ikke gjordt en dritt, den gjør seg bare klar og legger instalasjons filene i c:\ATI og ikke mer.

De eneste skjermkort driverene jeg har er windows sine og de suger. Har prøvd å avinstalere dem i device manager, men når jeg restarter kommer dem bare tilbake, selv om jeg har satt den til å ikke instalere drivere automatisk.

Har prøvd å google problemet og fant et program som skulle hjelpe, ATI uninstaller elns.

Prøvde dette men akuratt det samme har prøvd med CCC 9.4 og 9.5.

Kjører for øyeblikket W7 build 7077 64bit, men har også hatt problemer med en tidligere verisjon.

Bilde over Device manager

capturelkl.png

Legg merke til den fine rette strekken :p

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd "Update Driver" i Device Manager? Og enten la den søke etter driverene i "C:\ATI" (om det var der den la installasjonen?) eller velge å legge dem til manuellt, og søke deg igjennom mappen der etter driverene?

Hender ofte det hjelper. måtte gjøre det ofte selv på en del tidlige vista drivere, da de ikke var "Sertifiserte" enda, og da fant "tilfeldigvis" ikke windows driverene før du gav dem med teskje, og da protesterte windows og ga fler advarsler på att de ikke var signerte.

Så jeg kan tenke meg att om dette er beta drivere spesielly for Windows 7, så er de ikke sertifisert, og da gjør sikkert windows allt den kan for å ikke installere dem med mindre du "tvinger" den ved å gjøre det mer eller mindre manuellt med minst mulig "valg" for windows.

(Forresten ellers, har du prøvd å kjøre "install" eller "Setup" I mappen installasjonen lagde (C:\ATI\)?)

Fint om du sier ifra om det funker eller ikke! =)

Lenke til kommentar
Prøvd "Update Driver" i Device Manager? Og enten la den søke etter driverene i "C:\ATI" (om det var der den la installasjonen?) eller velge å legge dem til manuellt, og søke deg igjennom mappen der etter driverene?

Hender ofte det hjelper. måtte gjøre det ofte selv på en del tidlige vista drivere, da de ikke var "Sertifiserte" enda, og da fant "tilfeldigvis" ikke windows driverene før du gav dem med teskje, og da protesterte windows og ga fler advarsler på att de ikke var signerte.

Så jeg kan tenke meg att om dette er beta drivere spesielly for Windows 7, så er de ikke sertifisert, og da gjør sikkert windows allt den kan for å ikke installere dem med mindre du "tvinger" den ved å gjøre det mer eller mindre manuellt med minst mulig "valg" for windows.

(Forresten ellers, har du prøvd å kjøre "install" eller "Setup" I mappen installasjonen lagde (C:\ATI\)?)

Fint om du sier ifra om det funker eller ikke! =)

Når jeg prøvde update driver. Kom det opp at Windows synes at driverene som var instalert er nyere...

Kjører jeg installen fra C:\ATI så skjer akuratt det samme.

CCC skal vel funke med Windows 7? Kanskje det ordner seg i neste versjon.

Men jeg vil ha dem nå! Nå!. Nå! Nå! (Sparker i gulvet)

Endret av Erlend0_o
Lenke til kommentar

Det du må gjøre er:

Ikke la windows søke etter drivere -velg at du "have disk" og så peker du til der ati pakket ut driverne default C:\ati....

Når dette er gjort kan du kjøre en restart av maskinen....

Deretter kjører du installasjonsprogrammet til ati driverene engang til -slik at ccc blir installert.... dette funker - måtte også gjøre dette.

Snabelen

Lenke til kommentar
Det du må gjøre er:

Ikke la windows søke etter drivere -velg at du "have disk" og så peker du til der ati pakket ut driverne default C:\ati....

Når dette er gjort kan du kjøre en restart av maskinen....

Deretter kjører du installasjonsprogrammet til ati driverene engang til -slik at ccc blir installert.... dette funker - måtte også gjøre dette.

Snabelen

Når jeg velger mappen der ATI har lagt driverene kommer bare denne opp

http://img98.imageshack.us/img98/626/capturel.png

Lenke til kommentar

Dæven, det må ha med at det er mobility ...men den drivern skulle/skal/burde da være kompatibel med den harwdaren.... merkelig.

Er på jobb , så det er vanskelig for meg å teste no mer.... beklager. Men det MÅ da være noen andre her som har løst dette?

Snabelen

Lenke til kommentar
Dæven, det må ha med at det er mobility ...men den drivern skulle/skal/burde da være kompatibel med den harwdaren.... merkelig.

Er på jobb , så det er vanskelig for meg å teste no mer.... beklager. Men det MÅ da være noen andre her som har løst dette?

Snabelen

Fikk det til :)

Vet ikke hva som skjedde tenkte: En gang til så jeg kjørte ATI uninstaller og startet i sikkerhetsmodus så virket den...

But I dont care, as long as teh shit works

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...