couture Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) =) Endret 30. april 2009 av couture Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det kommer vel helt an på hva som står i kontrakten din som du skrev under på. Om du er under prøvetid så er oppsigelsestiden din trolig ganske kort, men om du har skrevet under kontrakt og blitt fast ansatt er oppsigelsestiden din trolig på 3måneder, regnet fra den 1. i påfølgende måned. Dvs. at om du leverer skriftlig oppsigelse innen 1.mai så må du jobbe ut Juli måned. Dette kan selvsagt reforhandles med sjefen. Lenke til kommentar
couture Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Det kommer vel helt an på hva som står i kontrakten din som du skrev under på. Om du er under prøvetid så er oppsigelsestiden din trolig ganske kort, men om du har skrevet under kontrakt og blitt fast ansatt er oppsigelsestiden din trolig på 3måneder, regnet fra den 1. i påfølgende måned. Dvs. at om du leverer skriftlig oppsigelse innen 1.mai så må du jobbe ut Juli måned. Dette kan selvsagt reforhandles med sjefen. Da jeg ikke har fått denne tilbake så er jeg veldig usikker på hva som står der akkurat nå (husker ikke helt). Regnet med at jeg skulle få den tilbake så jeg leste bare fort igjennom. Men hva skjer om jeg ikke møter denne helgen? Endret 20. april 2009 av couture Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Dersom du ikke møter opp uten i si ifra får du nok noen problemer. Hva med å snakke med sjefen? Lenke til kommentar
couture Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Dersom du ikke møter opp uten i si ifra får du nok noen problemer. Hva med å snakke med sjefen? Altså, jeg har sagt i fra. For 2 måneder siden da de fleste som jobber der er russ. Jeg ville si ifra tidlig slik at dette skulle være i orden, og 2 måneder bør da være ok. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til han, annet enn det jeg allerede har sagt. H va er det værste som kan skje om jeg ikke møter? Jeg har fått noen til å jobbe for meg den ene dagen, men ikke dagen etter. Så det er kun 1 dag. Det er veldig viktig for meg å dra på dette treffet da det er alt jeg kommer til å se av russetiden min. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Dersom han ikke har gitt eg noe som helst svar er det kanskje lurt å ta en prar med han for å forsikre deg om at han faktisk hatt husket å gitt deg fri. Lenke til kommentar
couture Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Dersom han ikke har gitt eg noe som helst svar er det kanskje lurt å ta en prar med han for å forsikre deg om at han faktisk hatt husket å gitt deg fri. Det har han ikke. Vaktlistene kom opp i går. Jeg ringte sjefen og nå vil han ta en prat med meg da jeg "tar meg så mye fri her og der og jobber veldig lite" (noe som er langt ifra fakta). Avtalen var å jobbe 2 dager i uken. Annenhver lørdag og en dag i uken - som jeg bestemmer (jeg valgte fredag). Disse månedene har jeg jobbet nesten hver lørdag, og to dager av ukedagene (mandager, onsdager, torsdager og noen fredager) + at jeg har tatt andres vakter. Jeg har tatt alle forhåndregler for å få fri disse to dagene. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Om du er under prøvetid så er oppsigelsestiden din trolig ganske kort, men om du har skrevet under kontrakt og blitt fast ansatt er oppsigelsestiden din trolig på 3måneder, regnet fra den 1. i påfølgende måned. på meg virker det som trådstarter jobber deltid i butikk eller lignende og det er svært sjeldent 3 måneders oppsigelsestid for ekstrahjelper. jeg har iallefall aldri hørt om det. jeg regner heller med at det er en måneds oppsigelse (som er det vanlige på deltidsansatte). siden trådstarter sa ifra skriflig og kan dokumentere dette skal dette være tilstrekkelig dokumentasjon i tilfelle arbeidsgiver reagerer. for ordens skyld kan det være greit å ta opp dette muntlig for å ha fått en tilbakemelding. Lenke til kommentar
couture Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Om du er under prøvetid så er oppsigelsestiden din trolig ganske kort, men om du har skrevet under kontrakt og blitt fast ansatt er oppsigelsestiden din trolig på 3måneder, regnet fra den 1. i påfølgende måned. på meg virker det som trådstarter jobber deltid i butikk eller lignende og det er svært sjeldent 3 måneders oppsigelsestid for ekstrahjelper. jeg har iallefall aldri hørt om det. jeg regner heller med at det er en måneds oppsigelse (som er det vanlige på deltidsansatte). siden trådstarter sa ifra skriflig og kan dokumentere dette skal dette være tilstrekkelig dokumentasjon i tilfelle arbeidsgiver reagerer. for ordens skyld kan det være greit å ta opp dette muntlig for å ha fått en tilbakemelding. Takk for svar. Jobber deltid i butikk ja Men er det slik at selvom han nå sier jeg MÅ jobbe denne dagen at jeg blir nødt til å møte, hvis ikke betyr det problemer? Hva slags problemer er det som kan oppstå i så fall? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Men er det slik at selvom han nå sier jeg MÅ jobbe denne dagen at jeg blir nødt til å møte, hvis ikke betyr det problemer? Hva slags problemer er det som kan oppstå i så fall? såvidt jeg vet er det kun i enkelte stillinger du kan bli tvunget/pålagt til å jobbe. siden du har gitt beskjed har du ditt på ditt tørre. i verste fall kan jeg ikke tenke meg at du får noe annet enn en ripe i lakken men siden du uansett skal jobbe der så er ikke det noe å bekymre seg for regner jeg med. jeg synes uansett du skal ta det opp muntlig med sjefen din neste gang du ser han for å være sikker på at alt er ok. har du sett timelister for neste helg hvor du er satt opp? Lenke til kommentar
couture Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Men er det slik at selvom han nå sier jeg MÅ jobbe denne dagen at jeg blir nødt til å møte, hvis ikke betyr det problemer? Hva slags problemer er det som kan oppstå i så fall? såvidt jeg vet er det kun i enkelte stillinger du kan bli tvunget/pålagt til å jobbe. siden du har gitt beskjed har du ditt på ditt tørre. i verste fall kan jeg ikke tenke meg at du får noe annet enn en ripe i lakken men siden du uansett skal jobbe der så er ikke det noe å bekymre seg for regner jeg med. jeg synes uansett du skal ta det opp muntlig med sjefen din neste gang du ser han for å være sikker på at alt er ok. har du sett timelister for neste helg hvor du er satt opp? At jeg uansett skal jobbe der? Senere mener du? Men har de rett til å gå til søksmål pga dette? Det er nå kun snakk om 1 dag (5 timer). Har byttet vakt den andre dagen. Ja, timelistene ble satt opp på fre./lør. (1 uke før). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 At jeg uansett skal jobbe der? Senere mener du? Men har de rett til å gå til søksmål pga dette? Det er nå kun snakk om 1 dag (5 timer). Har byttet vakt den andre dagen. Ja, timelistene ble satt opp på fre./lør. (1 uke før). var et ord som manglet. skulle være siden du uansett ikke skal jobbe der så er ikke det noe å bekymre seg for regner jeg med jeg har aldri hørt om noen som har gjort ganske alvorlige ting som grovt underslag, solgt bedriftshemmeligheter eller lignende. i verste fall kan jeg ikke tenke meg annet enn at sjefen kaller deg inn til en liten peptalk. siden du sa ifra om dette for to måneder siden synes jeg du skal ta det opp med han på nytt da han tydeligvis har glemt det. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 har sikkert bare 1 mnd oppsigelsestid, kanskje ned i 2 uker også hvis du er under prøveperiode, du har også mulighet for å skaffe deg sykemelding... hvis arbeidsforholdene er skikkelig forferdelige.. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Coop prix, hvor jeg jobber, har en 6 mnd prøvetid for ekstrahjelper. de har da en oppsigelsestid på 1-3 uker.(husker ikke helt:) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det verste som kan skje er at du får en dårlig attest. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 ingenting som heter dårlig attest hvis arbeidsgiver gjør jobben sin, men han står som referanse derimot så da kan han jo lempe ut av seg så mye dritt han bare orker om deg.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Det har du for så vidt rett i. Dårlig referanse (altså ingen referanse) vil han derimot være. Og hvis du bor på et lite sted, så er gjerne sjefen referanse også uten at du har bedt ham om det. Lenke til kommentar
couture Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) e Endret 30. april 2009 av couture Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Du kan vel muligens også bli nødt til å betale overtidslønna til en eventuelt heltidsansatt som må gå den vakta (altså overtidstillegget, ikke grunnlønna). Jeg måtte stå 18 timer på rad på jobb fordi hun som skulle gå etter meg ikke kom. Jeg fikk 100% tillegg for hennes vakt (det var snakk om natt til lørdag), og dette tillegget ble hun trukket i lønn for. Hun ble dog ikke trukket for grunnlønna, altså bare tillegget. Lenke til kommentar
couture Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) s Endret 30. april 2009 av couture Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå