Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer i ett forhold. Trenger litt hjelp

Gjest Guest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anonym_*

Jeg er da samboer med en dame. Vi har vært sammen i 2 år snart og bodd sammen i ett år.

Fra før av hadde jeg lite erfaring med damer, hun er min første.

Hun har flere forhold bak seg og vet åssen hun vil ha det.

Vi har det veldig bra sammen, men av og til sier jeg ting feil og får gjennomgå noe sykt. Sove på gjesterom, true med å kaste ut alle tingene mine o.s.v. Hun har hatt flere dårlige forhold bak seg med badboys og jeg føler jeg får gjennomgå for at de har behandlet henne dårlig! Jeg er heller ingen badboy og det vet hun godt.

Jeg sa f.eks. at vi har ok sex for å nevne noe. Jeg gir henne masse orgasmer, men når jeg skal ha sex med henne så ender hun bare opp med å le og tulle. Hun vet at sexen er bra, men jeg er vel dårlig til å bekrefte det for henne.

Skal også nevnes at hun har det tøft for tida. Faren hennes døde for 4 mnd siden, hun vil ta opp noe skole, men der er det tøffe krav, samt at moren hennes er ikke flink til å prate med henne. Med andre ord all frustasjonen hennes går ut over meg ++++++++++.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Jeg vil ikke miste henne.

Hun har det mye tøffere enn vanlig og antennene hennes for hva hun tåler er så og si borte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må du bare snakke med henne.. Kommunikasjon er nøkkelen til suksess, både i daglidagslivet, og i sengen. Mangelen av kommunikasjon med sine foreldre gjør at du må ta i et ekstra tak for å få den til å fungere skikkelig.

Hvis faren hennes døde for 4mnd siden, og hun i tillegg har dårlig kommunikasjon med sin mor, kan det skape en del frustrasjon, og da er det lettest å la det gå ut over deg. Forhåpentligvis vil dette gi seg over tid.

Var hun sånn før faren døde, eller har det kommet nå i det siste? Etter som dere har vært sammen så lenge som dere har, så har du vel merket en forandring i oppførskjelen hennes?

Og for å nevne en ting, så er det helt normalt å le og tulle i sengen. Det er en faktor som kan forandre sexen fra ok til fantastisk. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*
Her må du bare snakke med henne.. Kommunikasjon er nøkkelen til suksess, både i daglidagslivet, og i sengen. Mangelen av kommunikasjon med sine foreldre gjør at du må ta i et ekstra tak for å få den til å fungere skikkelig.

Hvis faren hennes døde for 4mnd siden, og hun i tillegg har dårlig kommunikasjon med sin mor, kan det skape en del frustrasjon, og da er det lettest å la det gå ut over deg. Forhåpentligvis vil dette gi seg over tid.

Var hun sånn før faren døde, eller har det kommet nå i det siste? Etter som dere har vært sammen så lenge som dere har, så har du vel merket en forandring i oppførskjelen hennes?

Og for å nevne en ting, så er det helt normalt å le og tulle i sengen. Det er en faktor som kan forandre sexen fra ok til fantastisk. :)

Jeg prater med henne om det, men akkurat nå er hun bare ute etter at jeg skal lide skikkelig for det jeg sa.

Det har blitt verre i det siste. Hun gråter uten grunn ofte, støter meg bort selv om jeg vil hjelpe. Jeg måtte også prate med moren hennes. Hun forsto ikke hvordan jenta hennes hadde det. Da ble ting litt bedre. Moren går ikke inn for å lytte. Hun ser på at når datteren ringer som ett problem som ikke hun klarer å sette seg inn i for å løse problemer via jobb f.eks, men det er jo mye sorg inn i bildet der også.

Hun er veldig utagerende(rope høyt, smelle med dører) og jeg er mer stille og rolig.

Det med dører og sånt er første gang hun har gjort til nå i forholdet.

Lenke til kommentar

Først og fremst må gjøre dama di oppmerksom på hva DU synes om de forskjellige situasjonene. Fortell henne.

Når hun lar frustrasjonen din gå utover deg, vær veldig klar på at dette er noe du ikke finner deg i. Hvis du får en skyllebøtte, som du mener du ikke har fortjent, så er det å finne seg i dette/late som ingenting; helt feil. Du må få henne til å forstå hvordan hun påvirker deg (uavhengig av hvordan hunselv har det).

Hvis du ikke tør ta til motmæle mot det du føler er urettferdig behandling, fordi du er redd for å miste henne, så trår du i en fæl fallgruve.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*
Først og fremst må gjøre dama di oppmerksom på hva DU synes om de forskjellige situasjonene. Fortell henne.

Når hun lar frustrasjonen din gå utover deg, vær veldig klar på at dette er noe du ikke finner deg i. Hvis du får en skyllebøtte, som du mener du ikke har fortjent, så er det å finne seg i dette/late som ingenting; helt feil. Du må få henne til å forstå hvordan hun påvirker deg (uavhengig av hvordan hunselv har det).

Hvis du ikke tør ta til motmæle mot det du føler er urettferdig behandling, fordi du er redd for å miste henne, så trår du i en fæl fallgruve.

Det er vel noe jeg er mindre god på, har blitt 4-5 skyllebøtter til nå i løpet av hele forholdet. Jeg leser ikke tankene hennes, noe hun tror jeg gjør. Siden hun har vært borti gutter før som vet hva de skal gjøre før det kommer så langt at hun blir sur.

Når hun begynner å kjefte så vet jeg ikke alltid hva jeg skal si før etterpå og da har gjerne toget gått.

Noen tips på åssen jeg kan ta til motmæle uten å såre henne?

Lenke til kommentar

hør på Core.

Greit nok å ta sin straff men ja... syns du sa det så bra eg:D

Lenke til kommentar
.

Ikke angrip hennes person og hennes handlinger. Angrip konsekvensene av hennes handlinger.

F.eks. Du får skyllebøtte. Forklar hvordan DU har det. Forklar at DU ikke vet/forstår hvordan du skal håndtere hennes utbrudd. Vis åpenlyst at dette går innpå deg. Fell en tåre, osv. Dermed vil du indirekte angripe henne og hennes handlinger, og hun vil mest sannsynlig innse hvilken effekt hennes oppførsel har på deg, og dermed vil hun kanskje bli oppmuntret til å forandre sin oppførsel.

Noe sier meg at hun er veldig flink til å få deg til å få skyldfølelse; med det overnevnte kan du bli i stand til å ta tilbake med samme mynt.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*
.

Ikke angrip hennes person og hennes handlinger. Angrip konsekvensene av hennes handlinger.

F.eks. Du får skyllebøtte. Forklar hvordan DU har det. Forklar at DU ikke vet/forstår hvordan du skal håndtere hennes utbrudd. Vis åpenlyst at dette går innpå deg. Fell en tåre, osv. Dermed vil du indirekte angripe henne og hennes handlinger, og hun vil mest sannsynlig innse hvilken effekt hennes oppførsel har på deg, og dermed vil hun kanskje bli oppmuntret til å forandre sin oppførsel.

Noe sier meg at hun er veldig flink til å få deg til å få skyldfølelse; med det overnevnte kan du bli i stand til å ta tilbake med samme mynt.

Må forsøke å gjøre mye sånt framover ja, si hva jeg mener uten å såre. Men også tenke mer før jeg åpner kjeften.

Hun er god til å gi skyldfølelse ja takket være drittsekker hun har vært med sammen tidligere. Jeg tåler mer enn hun tror siden jeg også har min balast, men skal som sagt ikke godta alt heller.

Vi skal også få besøk av foreldrene mine førstkommende helg. Da truet hun med å stikke av.

Hvis hun en gang gjennomfører noe sånt som å kaste ut alle tingene mine eller å stikke av.

Hva skal man finne seg i? Jeg vet at hun vil ha det tøft framover en stund, men bare håper at det går over til slutt.

Lenke til kommentar

Hun må få snakket ut me noen om dette, alene, en hun helst ikke kjenner, f.eks. en psykolog..... tru det eller ei slikt kan hjelpe godt på. Blir muligens lettere å bedre for deg sjøl og. Hun kan seff ta fatt i problemet sjøl å bare innse ka hun gjør. Dette er vel egentlig eg problemstilling du må vudere sjøl:P Men husk å ver forsikt me å nevne psykolog før du føler det er nødvending, ikke si det på et dårlig tidspunkt vertfall, ver seriøs. Prøv å ikke fornærme henne med slikt prat om du er villig til å gjør det.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anders_*

Du vinner aldri denne kampen - er mitt inntrykk, og kun mitt.

Selv om dette er din første, så IKKE ta imot dritt - for å si det rett ut.

MEN, hvis du mener at ditt forhold er verdt å redde så støtt henne, prat med henne og tenk deg om 5 ganger før du svarer - eller spør om noe.

Selv hadde jeg ikke funnet meg i det, klart man skal støtte og oppmuntre hverandre i ett forhold, men da må det gå begge veier.

Og jeg vet fra erfaring at man av og til finner seg i alt for mye, selv er jeg hellere ingen `badboy`, men en rolig type som liker å prate om ting, og løse dem på en fornuftig måte.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*
Du vinner aldri denne kampen - er mitt inntrykk, og kun mitt.

Selv om dette er din første, så IKKE ta imot dritt - for å si det rett ut.

MEN, hvis du mener at ditt forhold er verdt å redde så støtt henne, prat med henne og tenk deg om 5 ganger før du svarer - eller spør om noe.

Selv hadde jeg ikke funnet meg i det, klart man skal støtte og oppmuntre hverandre i ett forhold, men da må det gå begge veier.

Og jeg vet fra erfaring at man av og til finner seg i alt for mye, selv er jeg hellere ingen `badboy`, men en rolig type som liker å prate om ting, og løse dem på en fornuftig måte.

Saken er at vi er også er forlova og har planlagt og gifte oss. Jeg har nå begynt å tvile hvis hun skal klikke sånn når jeg gjør ting galt. Alle gjør feil i forhold før eller siden.

Jeg har bare formulert meg galt på noen ting ellers vil jeg påstå at jeg ikke har gjort noe dumt mot henne.

Jeg tenker meg om leeeeeeeeeeeeeeenge før jeg svarer, men begynner å bli lei av å gå på ett minefelt.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*
Hardt mot hardt og du skal ALDRI sove andre plasser enn i samme seng som henne. Om hun ikke klarer å bli ferdig med en krangel FØR dere leggere dere så har HUN et problem. Hun bør seriøst oppsøke psykolog.

Måtte bruke gjesterommet etter siste krangel. Det var den verste til nå. Hun klarer ikke da å se meg fordi hun blir så sinna. Hun ville også ha meg bort så jeg dro min vei og det samme gjorde henne, men etter 4-5 timer så ville hun ha meg tilbake fordi hun ville på sykkeltur og sykkeldekket måtte fylles og det klarte ikke hun uten hjelp ifra meg. Ut kvelden var hun rolig, men så fikk jeg sms på jobb neste dag og da var hun fly forbanna igjen. Når jeg kom hjem ifra jobb var hun rolig.

Saken er også at hun har blitt behandlet dårlig av mange andre gutter tidligere, men jeg får svi for alt dem har gjort mot henne og det er så sykt irriterende.

Hun vet jeg ikke er sånn, men følelsene hennes tar overhånd. Hun har fått ett forsvar for sånt med en gang hun merker noe sånt skjer. Hun vil ikke bli såret igjen.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du tar dette opp med henne. Jeg ser ikke hvordan jeg personlig skulle klart å leve i et slikt forhold.

Jeg har forståelse for at hun har det tøft for tiden, men hun må forstå at du er der for å hjelpe henne gjennom det, og at det hun sier og gjør faktisk har innvirkning på deg også!

Hun vet jeg ikke er sånn, men følelsene hennes tar overhånd. Hun har fått ett forsvar for sånt med en gang hun merker noe sånt skjer. Hun vil ikke bli såret igjen.

Foretrekker du å leve i et usikkert forhold og ende opp med å bli såret selv?

edit: typo

Endret av Lundefugl
Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*
Jeg foreslår at du tar dette opp med henne. Jeg ser ikke hvordan jeg personlig skulle klart å leve i et slikt forhold.

Jeg har forståelse for at hun har det tøft for tiden, men hun må forstå at du er der for å hjelpe henne gjennom det, og at det hun sier og gjør faktisk har innvirkning på deg også!

Foretrekker du å leve i et usikkert forhold og ende opp med å bli såret selv?

edit: typo

Må ta en alvorsprat med henne ja.

Vil ikke ende opp med å bli såret nei. Eller få gjennomgå så mye mer av dette for det blir alt for slitsomt på sikt.

Lenke til kommentar

Kan hende hun har blitt behandla dårlig av andre menn nettopp fordi hun er og blir ei humørsyk kjerring, denne uvanen å bruke menn som en hoggestabbe kommer ikke bare av seg selv, det er noe som trigger denne oppførselen. Ettersom man må snakke etter munnen som man gjør til folk som er sinnsyk i gjerningsøyeblikket, så ser jeg ikke håp for noen bedring med det første.

Ta opp dette med hennes usikkerhet/ sårbarhet, du kan ikke fire hele tiden, noe av grunnen til denne umodne oppførselsen kan være at hun i tillegg ikke liker at du er tøffel. Forsøk på ekstern erkjennelse ad nauseam som ender i sinne grunnet et splittet indre, mine tanker går til symbolikken rundt dverger.

Når du gir kjerringfaen en rapp over kjeften (mental skyllebøtte) så kan tårene være ekte, men det bakenforliggende er at hun vil ikke forandre seg, hun elsker sin elendighet (det er i det minste noe kjent og kjært) og hun elsker å trekke deg ned i den, men hun hater det også, nei vent litt...

.. hun hater deg! :whistle:

Endret av Ba'al
Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*
Kan hende hun har blitt behandla dårlig av andre menn nettopp fordi hun er og blir ei humørsyk kjerring, denne uvanen å bruke menn som en hoggestabbe kommer ikke bare av seg selv, det er noe som trigger denne oppførselen. Ettersom man må snakke etter munnen som man gjør til folk som er sinnsyk i gjerningsøyeblikket, så ser jeg ikke håp for noen bedring med det første.

Ta opp dette med hennes usikkerhet/ sårbarhet, du kan ikke fire hele tiden, noe av grunnen til denne umodne oppførselsen kan være at hun i tillegg ikke liker at du er tøffel. Forsøk på ekstern erkjennelse ad nauseam som ender i sinne grunnet et splittet indre, mine tanker går til symbolikken rundt dverger.

Når du gir kjerringfaen en rapp over kjeften (mental skyllebøtte) så kan tårene være ekte, men det bakenforliggende er at hun vil ikke forandre seg, hun elsker sin elendighet (det er i det minste noe kjent og kjært) og hun elsker å trekke deg ned i den, men hun hater det også, nei vent litt...

.. hun hater deg! :whistle:

Hadde hun hatet meg så hadde hun gått ifra meg for lenge siden... Tror du overanalyserer noe, men også har rett i noe.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anonym_*
Jeg ville aldri turt gifte meg med henne ihvertfall. Er nok en fordel med noenlunde samme gemytt og innstilling til konflikthåndtering i langvarige forhold.

Må slutte å være tøffel mer samt ta tak. Ser hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...