Halfedge Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Oppdaget ved dekkskifte i går at det var mye rust på venstre, bakre bremseskive. Det var nesten ingen blanke områder. Hjulet var også litt vanskeligere å få av. Etter skifte til sommerdekk ryker det derfra etter 15 min kjøring, så bremsen står vel omtrent konstant på. Sannsynlig diagnose er vel fastrustet caliper. Hva er sannsynlig arbeidsoppgave da? Skifte den trege caliperen samt bremseklossene på begge sider? Noen som har formening om hva jeg må betale for å få jobben gjort på et verksted? Takknemlig for alle svar. Volvo 850 stv, 1995. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Du må nok hvertfall skifte skiver og klosser. Den skiva hørtes rusten ut. Om det er klossene eller callipperen som sitter fast vet vi ikke. En fastrusta callipper kan også reddes. Sikkert på tide og bytte brekk bånd også. Hvis du må bytte alt og 1 calliper havner det sikkert rundt 6-7 tusen en plass. I værste fall. Når jeg så overskriften på posten din tenkte jeg først på rusten callipper. 1 gang har jeg sett det ruste hull i en callipper så det lekker bremseveske og det var bak på en Volvo 850 Lenke til kommentar
Halfedge Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Takk for svar! Jeg fikk tips om at kunne være noe med brekkbåndet siden brekket stod på da jeg skiftet til sommerhjul og jeg ikke bruker brekket så ofte ellers. Hadde derfor planer om å banke litt på det da jeg kom hjem fra jobben for å få det til å løsne. Men hjemme igjen var alt i orden. Ingen varme og ingen røyk Mulig det skjedde siden jeg vasket bilen rett før jeg skiftene dekk. Den brune skiven kan skyldes at skiven hadde tørket etter vasken, mens de andre fortsatt var litt fuktige. Dette var dekket jeg skiftet sist. Skal uansett be de skifte eller smøre opp caliperen neste gang bilen er på service. Endret 20. april 2009 av Halfedge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå