GL1992 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 hei, skal begynne å trene nå for første gang i mitt liv (har trent litt for morroskyld før da men) iallefall, er 1.74 høy, 60 kg og min 1rm i benk er sånn ca 42kg. er ikke helt sikker på hva jeg tar i andre baseøvelse men, lurer bare, nå som jeg er heh langt ifra noe særlig sterk, er det da egentlig noe poeng i at jeg trener med enten sl5x5 eller RYP da? eller burde jeg bare mer eller mindre sette opp mitt eget program? takker på forhånd for alle svar =) Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) For all del, din styrke fra før har lite å si når det gjelder egentlig et hvilket som helst program så lenge det ikke er snakk om veldig veldig hard trening. Både 5x5 og RYP tilpasser seg etter hva du greier å ta, så det går helt fint. Og begge disse er ment for nybegynnere. Når jeg begynte å trene for noen måneder siden var jeg vel omtrent som deg, et par kg og et par cm mer. Jeg tok RYP, og det gikk veldig bra. Om du skal følge RYP til punkt og prikke med kosthold og slikt blir det vanskelig, det er jo liksom et hefte på 40 sider eller noe slikt. Men selve treningen er ganske grei. Du tar 10RM i de gitte øvelsene, skriver dem inn i en egen kalkulator du finner på tn.no og så regner den ut alle treningsdagene for deg. Edit: Synes absolutt du bør gå for RYP. Som motivasjon kan jeg poste mine egne tall med progresjon for RYP-treningen. "28 dager senere" betyr "6 uker senere", hadde nettopp sett filmen Endret 20. april 2009 av NwLife2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå