Gjest Nexium Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hei. Jeg har problemer med magen og spiserøret så har gått på nexium i ca en måned, nå går jeg på en annen type men fungerer på samme måte som nexium. Jeg ble merkelig i formen etter 3 veker på nexium, eller tror jeg opplever bivirkninger eller noe. Men jeg er ikke sikker. Det første som skjedde etter ca 3 veker på nexium at jeg plutselig ble svimmel i perioder, aldri opplevd dette tidligere. 4 dager etter jeg ble svimmel en sjelden gang så fikk jeg utslett, ble rød hud på deler av kroppen. Dette klør noe FRYKTELIG viss jeg ikke tar allergi tabletter. Jeg har aldri opplevd noe lignende tidligere, verken utslett svimmelhet og helsa har generelt sett vært bra. Skal ta blodprøve for å sjekke hva jeg reagerer på, men når jeg ser på pakningsvedlegget på disse medikamentene så står det kløe,svimmelhet osv. Mye av det jeg opplever. Etter å har prøvd å finne info på nettet så fant jeg ei side som gikk litt mer i detaljer om kløen man kan få at disse tablettene kjente jeg meg veldig igjen. Viss noen har opplevd noe lignende av denne type medikament, hva bruker dere nå evt? Dette er kanskje ikke rette plassen om å spør om slike ting.. Lenke til kommentar
Gjest Nexium Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Selv om jeg kan ta blodprøve for å finne ut av dette så tar det tid å få svar. Så spør er siden viss noen her faktisk har opplevd lignende kan jeg finne ut av dette tidligere, i og med jeg er temmelig sikker på at det er denne medisin typen jeg reagerer på. Jeg kan evt ta en dag eller 2 pause fra denne medisinen, men jeg er ikke så bra enda at jeg kan være fri fra noe syreregulerende. Så jeg har ett dilemma. Kan legget til at en dag tok jeg ikke nexium så var utslett og kløen nesten borte, utenom noen små merker. Men samme dag fikk jeg en annen type som jeg tok ca 28-30 timer etter sist dose med nexium så fikk jeg utslett igjen eller røde flekker etter ca 30-45min etter jeg prøvde den andre typen. hvor lang tid er proton hemmere i kroppen? Står at de virker i ca 24 timer, men er de stoffene helt ut av kroppen etter f.eks 26-30 timer? Viss til så er dette så og si en bekreftelse på at det er nexium osv jeg reagerer på. Tnx til den som evt kan gi meg noen svar. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvis du avstår fra Nexium og symptomene går bort, så er det mest sannsynlig nexium som er årsaken til dine plager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå