jevel Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Jeg har i lengre tid brukt en Lenovo X61 med integrert Sierra Wireless HSDPA-kort. Av ulike grunner så ble denne erstattet av en X301 med integrert Ericsson F3507g HSDPA-kort. Begge maskiner kjører Vista Business x86 med SP1 og alle oppdateringer fra både Windows Update og Lenovo sin System Update. X61en bruker ca. ti sekunder på å koble seg til mobilnettet fra jeg velger tilkoblingen i Access Connections og til den har mottatt IP. X301en bruker derimot borti ett minutt. Dette blir mildt tatt en smule irriterende når man f.eks. sitter på toget og mister nett en del ganger underveis. Det ender ofte med at den rett og slett ikke får koblet seg til også... (!) Spørsmålet mitt er om det er andre der ute som opplever det samme / som kan ha snøring på hva det er som sliter? Jeg synes det er veldig rart hvis Lenovo skulle ha skiftet ut Sierra Wireless sine løsninger til fordel for noe som er dårligere. -KJ Endret 10. mai 2009 av jevel Lenke til kommentar
jevel Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2009 Løste seg med å bruke SonyEricsson sin software i stedet for Lenovo sin. Lukter installasjon av Windows 7, da SE sin software visstnok virker under Win 7 også. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå