Gå til innhold

Fått meg dreads og lurer på noe som jeg håper folket her inne kan hjelpe med=)


Anbefalte innlegg

Fikk dreads for nesten 2 uker siden, fikk beskjed om og ikke vaske det på 3 uker.

Men jeg sluttet med en type medisin som gjorde at jeg svettet ekstra mye og begynte og få småsår og flass. Så jeg fikk beskjed om og begynne og vaske det 3 ganger i uka( heldigvis ), men det som skjedde var at etter jeg vasket knollen fikk jeg en kjempe-reaksjon med masse flass og sviing etterpå.

Der jeg gjorde det klarte ikke og komme med noe fornuftig så jeg håper det er noen her som kan hjelpe.

såpa jeg brukte er beregnet for dreads og inneholder bare godsaker.

Jeg vasket også håret hver eneste dag før jeg fikk dreads så lurer på om det kan være en overgang.

Men er det noen her som har opplevd det samme?

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk dreads for nesten 2 uker siden, fikk beskjed om og ikke vaske det på 3 uker.

Men jeg sluttet med en type medisin som gjorde at jeg svettet ekstra mye og begynte og få småsår og flass. Så jeg fikk beskjed om og begynne og vaske det 3 ganger i uka( heldigvis ), men det som skjedde var at etter jeg vasket knollen fikk jeg en kjempe-reaksjon med masse flass og sviing etterpå.

Der jeg gjorde det klarte ikke og komme med noe fornuftig så jeg håper det er noen her som kan hjelpe.

såpa jeg brukte er beregnet for dreads og inneholder bare godsaker.

Jeg vasket også håret hver eneste dag før jeg fikk dreads så lurer på om det kan være en overgang.

Men er det noen her som har opplevd det samme?

 

Var også ganske sår/tørr i hodebunnen en måneds tid etter at jeg lagde dreads for en del år tilbake, gikk over. Brukte forøvrig flytende lano til å vaske det med, funker fett og er litt billigere enn spesial såpe, kan jo være noe i såpa du reagerer på.

Lenke til kommentar

Nå har det begynt og gi seg, tror det bare var at hodebunnen min ble sinnsyk av den 1 og 1\2 uke uten vask. Så siden jeg startet tråden her så har jeg vasket håret 2 ganger og den såpa hjelper faktisk imot flassen :thumbup:

Så får bare at det fortsetter rette veien, men syns at det var en nokenlunde kraftig reaksjon ja.

Tusen takk for tips;)

Men Lano kan vel ikke være bra, inneholder ikke den slike fyfy-ting da?:p

Grønnsåpe er jo et alternativ til dyr såpe, men jeg fikk med meg såpe der jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Nå har det begynt og gi seg, tror det bare var at hodebunnen min ble sinnsyk av den 1 og 1\2 uke uten vask. Så siden jeg startet tråden her så har jeg vasket håret 2 ganger og den såpa hjelper faktisk imot flassen :thumbup:

Så får bare at det fortsetter rette veien, men syns at det var en nokenlunde kraftig reaksjon ja.

Tusen takk for tips;)

Men Lano kan vel ikke være bra, inneholder ikke den slike fyfy-ting da?:p

Grønnsåpe er jo et alternativ til dyr såpe, men jeg fikk med meg såpe der jeg gjorde det.

 

Neida, lano er finfint, har en kompis som har dreads som har brukt det i mange år. Er visst fint i forhold til ph og slikt og inneholder ikke så mye parfyme og tull.

Lenke til kommentar

Deter jo gull, er veldig glad i Lano ( kanskje for den er så mild og fin ), men det tipset skal jeg huske på.

Flytende lano er jo genialt da, litt lettere sikkert enn det såpestykket jeg står med:P

Har du fremdeles dreads?

 

Venter forøvrig på noen produkter fra Knottboy som skal lindre kløe og noe som skal gjøre dreadsa tettere.

Så jeg kan jo legge ut en liten rapport her når det har kommet og blitt testet=)

Lenke til kommentar
Deter jo gull, er veldig glad i Lano ( kanskje for den er så mild og fin ), men det tipset skal jeg huske på.

Flytende lano er jo genialt da, litt lettere sikkert enn det såpestykket jeg står med:P

Har du fremdeles dreads?

 

Venter forøvrig på noen produkter fra Knottboy som skal lindre kløe og noe som skal gjøre dreadsa tettere.

Så jeg kan jo legge ut en liten rapport her når det har kommet og blitt testet=)

 

Har ikke dreads atm, begynner å bli litt tynt med hår :p Driver å sparer hår i bakhodet som skal bli 5-6 dreads når det blir langt nok, lurer litt på å skjøte på men får se. Han kompisen min har dreads nesten ned til livet og er svoren lano tilhenger :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...