Akse Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hei. Er snart på andre halvåret med å ta fagbrevet som Elektriker. Har ganske lyst å jobbe offshore, men hva kreves av utdanning? Er ikke helt sikker på hva det er av jobber der, samt hva de forskjellige jobbene krever. Hvordan er det eventuelt med Siv.ing utdannelse etter at fagbrevet er tatt? Alt av informasjon er egentlig veldig interessant. /Jan Tore Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 mange bedrifter som ønsker ingeniører som først har tatt fagbrev først. men siv.ingeniører har ikke så mye å gjøre offshore. faren min er elektriker i nordsjøen, han har noe teknisk fagskole i tillegg til fagbrev. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 mange bedrifter som ønsker ingeniører som først har tatt fagbrev først.men siv.ingeniører har ikke så mye å gjøre offshore. faren min er elektriker i nordsjøen, han har noe teknisk fagskole i tillegg til fagbrev. Teknisk fagskole ja. Høres interessant ut. Mtp. Siv.ing. tenkte jeg mer på hvordan en kan få generell studiekompetanse for å komme inn. Snakk om div. fag en må ta? Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 det er det forkurs for ingeniør er til for. som du finner mye info om her på forumet, bare søk litt. det gir ikke studiekompetanse, men kvalifiserer deg for alle ingeniørutdannelser i norge. jeg begynner på forkurs til høsten:) Lenke til kommentar
Hole Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Et alternativ til forkurs er Y-veien. Bachelor i ingeniørfag etter 3 år. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Vis du har fagbrev som elektriker så trenger du ikke forkurs for å begynne på ingeniør. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Vis du har fagbrev som elektriker så trenger du ikke forkurs for å begynne på ingeniør. Såpass. Andre krav? Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) Kravet er vel bare fagbrev innen elektro. Du kan lese mer om det her: http://hin.no/index.php?ID=1394&lang=n...e&subtype=2 Endret 24. april 2009 av Snikebein Lenke til kommentar
elpaso66 Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Hei, uskyll, first jeg tenkte du tilby E-jobben. Men jeg er en tyske elektriker som ska på utvandring til Nord-Norge. Kansje jeg kunne fortelle deg a lit fra klimaet i industri-elektrik-jobben. Fordi farren din er elektriker, dem ikke søke sommer-vikarene( tilby) sommer-jobben?? Mange hilsen fra Bremen Hei. Er snart på andre halvåret med å ta fagbrevet som Elektriker. Har ganske lyst å jobbe offshore, men hva kreves av utdanning? Er ikke helt sikker på hva det er av jobber der, samt hva de forskjellige jobbene krever. Hvordan er det eventuelt med Siv.ing utdannelse etter at fagbrevet er tatt? Alt av informasjon er egentlig veldig interessant. /Jan Tore Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Vis du har fagbrev som elektriker så trenger du ikke forkurs for å begynne på ingeniør. Kun hvis man tar Y veien som ikke tilbys av alle høyskoler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå