Gå til innhold

nasjonal transportplan 2009-2019


Anbefalte innlegg

hvis man bygde en helt ny 4felts E6 fra Trondheim og helt opp i nord, ville man ha tapt på dette i lengden?

Det er i alle fall mange strekninger som bør bli 4-felts først. F eks Trondheim - Værnes.

er ikke så stø på geografien der, men ligger Værnes langs E6 nord eller sør for Trondheim?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis man bygde en helt ny 4felts E6 fra Trondheim og helt opp i nord, ville man ha tapt på dette i lengden?

Det er i alle fall mange strekninger som bør bli 4-felts først. F eks Trondheim - Værnes.

 

Om man ville tapt på dette? Hvorfor skulle man det? Spares da inn titalls ganger i reduserte ulykker, og ville lette transport som er positivt for nærinslivet, som betyr større skatteintekter fra næringslivet.

 

Det er bare politisk tafatthet som hindrer dette i å skje.

Lenke til kommentar
hvis man bygde en helt ny 4felts E6 fra Trondheim og helt opp i nord, ville man ha tapt på dette i lengden?

Det er i alle fall mange strekninger som bør bli 4-felts først. F eks Trondheim - Værnes.

er ikke så stø på geografien der, men ligger Værnes langs E6 nord eller sør for Trondheim?

Det er nord, så det blir jo til Fauske, men jeg mener enda at det er en strekning som ikke bør bli prioritert veldig høyt, Oslo - Trondheim er jo over halvparten 2-felts.

 

 

hvis man bygde en helt ny 4felts E6 fra Trondheim og helt opp i nord, ville man ha tapt på dette i lengden?

Det er i alle fall mange strekninger som bør bli 4-felts først. F eks Trondheim - Værnes.

 

Om man ville tapt på dette? Hvorfor skulle man det? Spares da inn titalls ganger i reduserte ulykker, og ville lette transport som er positivt for nærinslivet, som betyr større skatteintekter fra næringslivet.

 

Det er bare politisk tafatthet som hindrer dette i å skje.

Ja, jeg tror det ville bli tapt på det, jeg tror i alle fall at en kunne brukt pengene mye bedre. Det er veldig dyrt og nord-norge er så smalt at toget går forbi stort sett over alt, jeg synes derfor det burde opprustes i jernbanen i stedet.

Lenke til kommentar
hvis man bygde en helt ny 4felts E6 fra Trondheim og helt opp i nord, ville man ha tapt på dette i lengden?

Det er i alle fall mange strekninger som bør bli 4-felts først. F eks Trondheim - Værnes.

er ikke så stø på geografien der, men ligger Værnes langs E6 nord eller sør for Trondheim?

Det er nord, så det blir jo til Fauske, men jeg mener enda at det er en strekning som ikke bør bli prioritert veldig høyt, Oslo - Trondheim er jo over halvparten 2-felts.

 

 

hvis man bygde en helt ny 4felts E6 fra Trondheim og helt opp i nord, ville man ha tapt på dette i lengden?

Det er i alle fall mange strekninger som bør bli 4-felts først. F eks Trondheim - Værnes.

 

Om man ville tapt på dette? Hvorfor skulle man det? Spares da inn titalls ganger i reduserte ulykker, og ville lette transport som er positivt for nærinslivet, som betyr større skatteintekter fra næringslivet.

 

Det er bare politisk tafatthet som hindrer dette i å skje.

Ja, jeg tror det ville bli tapt på det, jeg tror i alle fall at en kunne brukt pengene mye bedre. Det er veldig dyrt og nord-norge er så smalt at toget går forbi stort sett over alt, jeg synes derfor det burde opprustes i jernbanen i stedet.

 

Klart det burde også vært dobbeltsporet jernbane oslo-bodø og enkeltsporet til narvik. Nå som det er nedgangstider burde man tenke langsiktig og bygge mens det enda er billig. Tenkt om vi ikke hadde bygget ut jernbanen på slutten av 1800 og starten av 1900-tallet, hvor utrolig dårlig transportsituasjonen hadde vært idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...