Gå til innhold

Ny båt - hva mener dere?


Anbefalte innlegg

Var i Stavanger, skulle kjøre hjem til Bergen.

Havarerte ute ved Karmøy hvis det sier det noe.

 

Det jeg også er litt skuffet over er at skjæret vi drev på ikke var merket. Ikke det at det hadde spilt så stor rolle i denne situasjonen, men tross alt.

 

Logg fra RSSR-båten?

Ligger litt her, men veldig lite, og dårlig skrevet (synes jeg): http://www.aftenbladet.no/lokalt/nordfylke...udeneshavn.html

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da var det ny båt på gang!

Fikk en Comet Commander 31 i bytte når vi solgte Commuteren, men dette er ingen båt vi skal ha.

 

Havnet på en Aquador 25 WA som har vært brukt som utstillingsbåt. Aldri vært på sjøen, og godt med utstyr. De tok heldigvis Commanderen inn, og fikk Aquadoren til 960.000 hvis jeg ikke husker feil.

Gleder meg massemasse, og hvis alt går etter planen, får vi den på mandag eller onsdag i neste uke! :D

 

Er ikke akkurat denne, men lik: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=17346945

 

Kommentarer anyone?

Lenke til kommentar

Ja, er enig der. Den er på en måte ikke verd det den koster, men hvis man sammenligner den med Nimbus sine (R og Nova), så virker dette som en helt annerledes båt! Så på en annen måte er den verd det.

Vil si det blir som å sammenlikne Askeladden og Uttern/Yamarin, bare i en større klasse.

 

Hvis jeg ikke husker feil, er jo Aquador den "fineste" båten av de som produserer den? Er samme produsent på noen få finske(?) merker, og Aquador er den som ligger høyest.

Lenke til kommentar

Da var båten hentet, men det skal alltid være feil på alt vi kjøper. Uansett.

En ny båt til 1.000.000, og likevell skal vi finne feil.

 

Kjørte for å fylle diesel og vann. Diesel går fint, men vannet tok evigheter. Plutselig begynner det å komme sånn guggevann ut fra siden. Vi tenker at det er fordi det er nytt, og fortsetter å fylle til det kommer klart vann. Prøver å sette på springen for å se hvordan vannet er der, men ingenting skjer. Vannpumpen pumper bare luft. Så går vi ned i motorrommet, og der er selvfølgelig ikke vanntanken koblet til. Så jeg har rett og slett stått å fylt litervis av vann rett inn i båten. Eneste positive var at vi fikk sjekket at de automatiske lensepumpene fungerte.

Turen hjemover finner vi ut at tankmåleren til diesel er helt fucked. Verdens mest useriøse tankmåler spør du meg. Viste mindre etter vi hadde fylt på, så plutselig ble den full, og slik danset den frem og tilbake, selv når vi lå stille.

 

Ellers er båten kjempe! Litt kjipt med ekte teak, med tanke på vedlikehold. Ellers er jeg storfornøyd. Motoren er ikke innkjørt enda.

Uten justering av flaps og ingen konsentrasjon på trimmeren, og likevell gikk den rett opp i 41 knop. Det er gode saker! :D

 

Håper det blir mye båt fremover nå, og at vi får båtplass i nærheten av huset, istedenfor å måtte kjøre "helt" til hytten for å kjøre båt.

 

Skal skrive inn i anbefalings-tråden min når eksamensgreier er over.

Lenke til kommentar
Forsikringen går nok på forrige eier, men vi har full kasko vi også :)

Dieselfiltrene var helt nye, så jeg tviler egentlig. I så fall er det snakk om mye drit!

Det kan ligge MYE drit i dieseltankene, og det er dessverre slik at det er i grov sjø denne dritten blir sugd inn i flltrene slik at disse går tette. Jeg har opplevd dette selv. Heldigvis stoppet ikke motoren, men jeg mått holde lavt turtall. Dette var over Sletta. Selv går jeg aldri utaskjærs når jeg skal fra Stavanger til Haugesund.

 

Godt at alt gikk bra, og lykke til med ny båt.

Lenke til kommentar

Hadde gledet meg til en flott helg nå, med mye kjøring av ny båt. Men, det gikk jo selvfølgelig ikke som planlagt det heller. Returslangen for diesel er gåen (og ja, det tok litt tid før vi merket det), så vi fikk noen liter diesel i båten også. Derfor måtte den fortøyes for helgen.

Trodde også tilten tok kvelden, men der var det tomt for olje. (Kan dette være fordi det er nytt, eller kan det lekke?)

 

Har også lagt merke til at når motoren står å går på tomgang, kommer det ut oljeholdig væske fra aggeregatet. Måtte fylle på olje der også, og nå nærmer det seg tomt for 2. gang. Lekkasje eller nytt?

Lenke til kommentar
Hadde gledet meg til en flott helg nå, med mye kjøring av ny båt. Men, det gikk jo selvfølgelig ikke som planlagt det heller. Returslangen for diesel er gåen (og ja, det tok litt tid før vi merket det), så vi fikk noen liter diesel i båten også. Derfor måtte den fortøyes for helgen.

Trodde også tilten tok kvelden, men der var det tomt for olje. (Kan dette være fordi det er nytt, eller kan det lekke?)

 

Har også lagt merke til at når motoren står å går på tomgang, kommer det ut oljeholdig væske fra aggeregatet. Måtte fylle på olje der også, og nå nærmer det seg tomt for 2. gang. Lekkasje eller nytt?

Har ikke svar på det du spør om, men seriøst. Dere er da Maks uheldig med ting?

Lenke til kommentar

Vi er alltid uheldig. Uansett hva vi kjøper.

Pappa er jo helt oppgitt. Den eneste grunnen til at han kjøpte helt ny båt, var at han bare kunne sette seg ned, starte, og kjøre.

 

Den gang ei, nok en gang.

Er jo faen det samme uansett hva vi kjøper. Enten det er en gammel, billig drittbåt, eller en helt ny, dyr og lekker båt til over 1.000.000.

Naboene på hytten, som driter en lang marsj i vedlikehold osv, setter seg bare ned å kjører. Skamkjører de, passer absolutt ikke på de eller noe sånn. Men de starter og går akkurat når de skal utpå.

Lenke til kommentar
Vi er alltid uheldig. Uansett hva vi kjøper.

Pappa er jo helt oppgitt. Den eneste grunnen til at han kjøpte helt ny båt, var at han bare kunne sette seg ned, starte, og kjøre.

 

Den gang ei, nok en gang.

Er jo faen det samme uansett hva vi kjøper. Enten det er en gammel, billig drittbåt, eller en helt ny, dyr og lekker båt til over 1.000.000.

Naboene på hytten, som driter en lang marsj i vedlikehold osv, setter seg bare ned å kjører. Skamkjører de, passer absolutt ikke på de eller noe sånn. Men de starter og går akkurat når de skal utpå.

 

Skjønner godt hva du mener. Har folk rundt her som gir en god F i alt som kalles vedlikehold og "normal" kjøring, men visst nok skal det ikke skje noe med de, men de som faktisk tar hensyn og vedlikeholder ting skal det skje ting med :(

 

Men, en gang skjer det vel med de og :)

 

Lykke til videre da, håper du får fikset alt før sommeren trør skikkelig til!

Lenke til kommentar

Tingen er at de er på østlandet, og vi er i Bergen.

 

Skjønner jo det at det kommer til å bli et par "barnesykdommer", men for det første: Før de sendte den, skulle de ta seg en tur (en lang tur sa de vell) på sjøen for å sjekke at ALT virket som det skulle, for de hadde ikke muligheter for å sende mekaniker fra østlandet og over til Bergen. De skulle gå igjennom alt sammen, så når vi fikk den var det bare å kjøre. Vi skulle også få med oss en del diesel, sånn at vi kunne komme oss til nærmeste fyllestasjon (ikke det at det ikke holdt, men jeg vil si at 1/4 er litt mindre enn "en del").

 

Men de er veldig behjelpelig, selv om det ikke var sånn som dette vi ville ha det. Vi fikk beskjed om at vi bare kunne ta båten på et verksted her i Bergen, så skulle de betale det. Men samtidig hjelper det ganske lite, i og med at vi ikke får lånebåt, og det er flere måneders ventetid på verksteder her i Bergen. Litt rævva å miste båten midt i sommerferien.

Endret av vbjornevik
Lenke til kommentar

Men hvis det ikke er snakk om lekkasje, så klarer vi fint å bytte returslangen for diesel selv :)

Har hatt en del båter gjennom tidene, og problemer har alltid oppstått, så skru er vell det minste problemet. Det som hadde vært greit er jo å opprettholde garantien. (Noe vi ikke gidder hvis båten forsvinner halve sommeren pga. en liten returslange som hvem som helst kunne byttet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...