jefferson Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hei Lurte på hvordan man skal føre pendlerfradrag på selvangivelsen? Skal man føre noe på tilleggsopplysninger? Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Antall kilometer x antall dager = sum Sum-2800 = X ----------------- X-28% = fradrag Vist ikke jeg har forstått det feil.... Lenke til kommentar
jefferson Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 ja kjøringa vet jeg åssen føres. Tenkte mer på kost og losji Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 lurer også på det samme.. Jeg har i 2 måneder bodd på ett rom som ikke er større enn senga + en sti å gå ut ifra.. og da dette er under 30 kvm. skal dette bli trukket fra.. right? men da er det vel både fradrag for leien der og noen slags dagpenger? Lenke til kommentar
sxs Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 lurer også på det samme.. Jeg har i 2 måneder bodd på ett rom som ikke er større enn senga + en sti å gå ut ifra.. og da dette er under 30 kvm. skal dette bli trukket fra.. right? men da er det vel både fradrag for leien der og noen slags dagpenger? Har du søkt om pendlerstatus? Du får fradrag per dag, hvor mye husker jeg ikke. Et annet spørsmål, hvis man reiser med fly, hvor skal så disse fradragene føres inn på den elektroniske selvangivelsen? Går dette under bil og reisedøgn osv? Regner med flykvitteringene sendes inn til mitt lokale skattekontor. Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Dekkes ikke flyet av arbeidsgiveren din? Lenke til kommentar
sxs Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Nei. Hjemreiser utenom arbeidstid og privat må du dekke selv. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Korleis er reglane for firmabilnyttarar? Både dei som har sjølv, og dei som er passasjerar i slike. Fins det nokre smutthol for oss og? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå