Sportygirl Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hva kan bidra til en god psykisk helse? punkter jeg mener er viktig...: - komme seg ut på turer, i naturen - gå tur med venner/familien - ta vare på seg selv, med å unne seg å slappe av og kose seg også. - se noe morsomt på tv - innforstå seg selv med hvordan livet egentlig er... - gjøre det man synes er gøy - lære seg å forstå og kjenne seg selv - lære seg å mestre nedgangen også - tenke på hvor glad man er i andre, får meg til å bli mer glad. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Selvaksept, selvforståelse og selvempati. Lenke til kommentar
Sportygirl Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Selvaksept, selvforståelse og selvempati. ____________________________________________ Ja, en må elske seg selv... samt så føler jeg at jeg føler meg godt med å glede og gjøre andre godt. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Innse at forventninger, som man føler man må strebe etter, ikke er noe annet enn illusjoner indoktrinert av ens samfunn/miljø. Endret 19. april 2009 av J-Core Lenke til kommentar
Northern_Comfort Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Se mot sola og ikke inn i speilet. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Sosialisering er viktig Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Man må sosialisere med riktige mennesker, da. All sosialisering er ikke bra. Noe kan til og med gjøre vondt verre. 2 Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Så klart Retter det til positiv sosialisering da Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Tja, jeg mener det finnes to måter å få en god psykisk helse på, akkurat som med imunsystemet. Ene er å bare ha støttende personer rundt seg, ha et stabilt og trygt liv osv. Litt som å aldri være borti noe skittent, siden det kan stresse imunsystemet ditt. Eller så kan du utfordre deg selv litt og få en sterke psykisk helse, eller imunforsvar som resultat. Personlig merker jeg at folk som har hadd et jævlig liv ofte er mye sterkere mentalt en de som har et lett liv. Litt forenklet kan du si at jo mer utfordring du får, jo mer erfaring får du ut av det og jo sterkere blir du. Lenke til kommentar
Sportygirl Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 sosialisering er viktig , enig Lenke til kommentar
Northern_Comfort Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) "Eller så kan du utfordre deg selv litt og få en sterke psykisk helse" Dette er helt sant, og vi mennesker utvikler oss gjennom hele livet. Prøvde meg på en tegning som skildrer det ganske greit (?). Edit: Jeg tror ens psykiske velvære avhenger av en stadig utvikling. Når man føler seg nede synker mestringssirkelen innover, noe som igjen fører til mer depping. Dette gjelder heldigvis begge veier, og man føler seg gladere jo mer man føler man takler. Mitt råd er derfor: Tørr å utfordre deg selv! Dette trenger ikke å være å kaste seg ut av et fly 10.000 fot over bakken.. men bare slike småting som såvidt er utenfor ting du føler du har kontroll på. Dette kan være alt fra å se opp fra bakken, se noen i øya, heve stemmen litt, eller fortelle en vits, til ting som.. ja, fallskjermhopping ol. Folk er forskjellige, og man mestrer forskjellige ting. Gi blaffen i hva alle andre tilsynelatende klarer, og fokuser heller på hva du klarer, og se samtidig framover mot hva du ønsker å få til i framtiden. Endret 19. april 2009 av Northern_Comfort Lenke til kommentar
Northern_Comfort Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Har du patent på den? Nei, det er nok en aller annen psykolog som har vært tidligere ute med denne ideén. : ) Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg syntes det var en jævlig bra teori! Stemmer godt med mitt liv Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 - indre ro - balanse - godt kosthold - minst mulig alkohol Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 - indre ro- balanse - godt kosthold - minst mulig alkohol Heh, det blir litt som å si at nøkkelen til rikdom er økonomisk suksess! Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 - indre ro- balanse - godt kosthold - minst mulig alkohol Heh, det blir litt som å si at nøkkelen til rikdom er økonomisk suksess! Rikdom kan være så mangt. Lenke til kommentar
Gjest weedismyfuel Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Om man er frisk ellers om ikke mottakelig for schizofreni osv. mener jeg Cannabis er bra for alle og enhvers psykiske helse og generell velvære ..om man fra før av har en god psykisk helse, that is^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå