Gå til innhold

Hvordan få en telefon fra USA til å vire?

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått en telefon jeg kjøpte over nett fra USA. Det er en alcatel ot - v770a modell, og det var meningen at den var unlocked. Nå har jeg fått den, og den søker etter nettverk, og finner det, men jeg får ikke tilgang til det. Vil dette si at telefonen allikevel er låst? Den bruker samme gsm nettverk som vi har i Norge. I utgangspunktet burde den fungere, men det gjør den altså ikke. jeg har chess, men har prøvd med andre sim kort og andre abbonement med samme resultat. er det noen som har noen gode råd? Med vennlig hilsen Kristin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

hei,

vanligvis er det en smal sak å finne tekniske data på nett, men de fleste som omtaler denne telefonen på nett er mest opptatt av å fortelle at den er en rosa playboy-telefon. :roll:

Uansett har jeg funnet ut at den kommer i to utgaver: 850/1800/1900 MHz og 900/1800/1900 MHz. Da har jeg to spørsmål: hvilken utgave har du, og hvilke nettverk kommer opp når du søker etter nett? Kan du også sjekke meny/bruksanvisning og finne ut om du kan velge hvilke frekvensbånd den skal jobbe på?

Det er ikke sikkert jeg kan hjelpe deg, men jo flere opplysninger du poster, jo større sannsynlighet for at noen kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
hei,

vanligvis er det en smal sak å finne tekniske data på nett, men de fleste som omtaler denne telefonen på nett er mest opptatt av å fortelle at den er en rosa playboy-telefon. :roll:

Uansett har jeg funnet ut at den kommer i to utgaver: 850/1800/1900 MHz og 900/1800/1900 MHz. Da har jeg to spørsmål: hvilken utgave har du, og hvilke nettverk kommer opp når du søker etter nett? Kan du også sjekke meny/bruksanvisning og finne ut om du kan velge hvilke frekvensbånd den skal jobbe på?

Det er ikke sikkert jeg kan hjelpe deg, men jo flere opplysninger du poster, jo større sannsynlighet for at noen kan hjelpe deg.

Dette er nok 850/1800/1900 MHz versjonen... m.a.o. så vil man kun ha dekning i store byer i Norge.... og om du har NetCom så er det ganske så få steder du kan bruke den med kun 1800mhz... Blir altså en ganske ubrukelig mobil utenfor Oslo, Bergen, Trondheim etc....

M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...