KaiRS Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 noen som har noen erfaring med usynlig gjerde til huder? ect. http://passop.no/ds_product_info.php/cPath/44/products_id/87 Lenke til kommentar
wacz Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 noen som har noen erfaring med usynlig gjerde til huder? ect. http://passop.no/ds_product_info.php/cPath/44/products_id/87 Selve siden ser pålitelig ut, men om det er slik at hunden skal plages med høye irriterende lyder og støt i håp om at den er så forvirret at den holder seg i ro, har jeg ikke noe tro på. Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 skal også siest du bør vere forsiktig med støt og fæle lyder mot hunden, siden hunden kan assosiere strøm\fæl lyd men den ekkle nabo ungen og kanskje bli litt sur Lenke til kommentar
KaiRS Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 hadde tatt lyd, for støt er uaktuelt. men det er nå fint å sleppe å sitte opp det store stygge gjærde til nesten 10 000 kr for å dekke tomten. men jeg vet ikke helt jeg åsso.. vil ikkje at hunden skal få noe vondt av det heller.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hva med å montere en løpestreng eller line i hagen hvis den stikker av? Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Tror hunden min hadde gitt blaffen i lyden hvis det hadde kommet f.eks ei katte Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Tror hunden min hadde gitt blaffen i lyden hvis det hadde kommet f.eks ei katte Støtter den! Lenke til kommentar
bullehund Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Usynlig gjerde er vel strengt tatt ikke lovlig å bruke sånn helt uten videre; Lov om dyrevern, §11 - 4;Forbod mot visse måtar å fara fram mot dyr på. Det er forbode å bruka dressurhalsband på hund utanom den tid hunden er under aktiv dressur. Link til NKK-artikkel Man burde vel kanskje vurdere behovet for hund, om man ikke gidder å lette på ræva og rusle noen turer med den i løpet av dagen...? :!: Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg er meget skeptisk til alt som har med strøm å gjøre når det gjelder hunder. Eneste unntak er kanskje de godkjente sauetilvenningskursene i regi av offisielle klubber med en trener som er opplært i riktig bruk. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Usynlig gjerde er vel strengt tatt ikke lovlig å bruke sånn helt uten videre; Lov om dyrevern, §11 - 4;Forbod mot visse måtar å fara fram mot dyr på. Det er forbode å bruka dressurhalsband på hund utanom den tid hunden er under aktiv dressur. Link til NKK-artikkel Man burde vel kanskje vurdere behovet for hund, om man ikke gidder å lette på ræva og rusle noen turer med den i løpet av dagen...? :!: er fort kjekt for hunden å kunne løpe fritt rundt på eindommen når man ikke går tur med den? Handler vel ikke om ett subtitutt for å gå tur her Lenke til kommentar
bullehund Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) er fort kjekt for hunden å kunne løpe fritt rundt på eindommen når man ikke går tur med den? Handler vel ikke om ett subtitutt for å gå tur her Joda, kjekt kan det nå være å ha løs hund. Men et par ting skurrer litt her.... 1. Bruk av såkalt usynlig gjerde er pr. definisjon et lovbrudd. 2. Løs hund er topp det, men man plikter også her å følge loven; § 4. Alminnelige regler om sikring av hund. Vilkår for å la hund være løs Hunder kan være løse bare når de a) blir fulgt og kontrollert på aktsom måte, eller b) er forsvarlig inngjerdet på et sted som ikke er åpent for allmenn ferdsel. ---klipp--- Hunder skal alltid holdes under slikt tilsyn at de så vidt mulig hindres i å drive eller forfølge vilt, jf. likevel § 9 tredje ledd Hadde heller gått for en enkel hundegård, og gode turer i skog og mark. Da har man som regel sitt på det tørre... Endret 21. april 2009 av bullehund Lenke til kommentar
Colb Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 sier ikke at jeg videre støtter innkjøpet, selv bor jeg på gård så hunden løper hvor pokker den vil Lenke til kommentar
KaiRS Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Da får det bli ett plastbelagt nettinggjerde =) Kan nå ikkje gå tur med hunden heile tida? et par turer om dagen er som regel ikkje nokk luft på ein dag heller da? Nå har vi ein tråd festa til ein stolpe, dette er da veldig trasigt da vi har veldig mye planter og styr og sette seg fast i.. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 æsj, tenk om hele systemet klikker og hunden pines ihjel av strøm. stakkars dyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå