Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Begynner å bli bitter, tror ikke jeg vil ha noe forhold

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest gjestegjest
Oh my lord... Du re ikke bare bitter, du er tverr, vrang og vannvittig selvmedlidende. Du har jo _ingen_ som helst grunn for å være sur for noe som helst. Du fremstår som en bortskjemt "Ruben fra Bærum" som er blitt flasket opp på pappa sine penger...

Haha nei du. Bitter, vrang, tverr og selvmedlidende er jeg med på, men jeg er ikke i nærheten av noe som kan kalles bortskjemt. Heller tvert imot da. Verken materielle goder eller med jenter. Jeg er lei av å ta det som er igjen når alle andre har forsynt seg, og jeg har mistet lysten på et forhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha nei du. Bitter, vrang, tverr og selvmedlidende er jeg med på, men jeg er ikke i nærheten av noe som kan kalles bortskjemt. Heller tvert imot da. Verken materielle goder eller med jenter. Jeg er lei av å ta det som er igjen når alle andre har forsynt seg, og jeg har mistet lysten på et forhold.

Denial, denial, denial.

Du har griselyst på et forhold, du er bare sur fordi du ikke får ei som er fin nok.

Lenke til kommentar
Gjest gjestegjest

Denial, denial, denial.

Du har griselyst på et forhold, du er bare sur fordi du ikke får ei som er fin nok.

Jeg har faktisk ikke det, men jeg har heller ikke tatt noen endelig avgjørelse om at jeg ikke skal gå inn i et forhold. Noe av problemet er nok at jeg er en elendig taper og har altfor mye stolthet. Jeg godtar bare ikke at jeg skal være noe dårligere enn mange av de andre. Det mest frustrerende jeg vet om er de som verken er kjekke eller smarte, men som likevel får seg en ålreit jente.

Lenke til kommentar
Gjest gjestegjest
Hvis du har to jenter som har vært forelsket i deg bare i løpet av det siste året, vil jeg si du fører en grei score. Teller ikke de, bare fordi de sliter psyisk?

Det var for hele livet, bare tilfeldig at det var i løpet av siste året. Det er bare de jeg har hatt sex med, og ellers er det bare én til jeg har kyssa, som var et helt uskyldig smask. Jeg er ikke sykelig opptatt av antall, men av følelsen av at det er så altfor få jenter som bryr seg overhodet. De teller jo, uten dem står jeg igjen med det ene smasket, hvor hun faktisk også er/var psykisk syk. Det fikk jeg første vite etterpå.

Lenke til kommentar
Gjest gjestegjest
Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det skal bety noe at hun var/er psykisk syk. Forresten vet jeg bare om én gutt som har vært forelsket i meg, så du taper. Tenk på det sånn: Det finnes alltid noen har det verre. Er ikke det motiverende, så vet ikke jeg.

Jeg tror deg ikke, så jeg vinner nok oss imellom likevel. Det kan være at det bare er én gutt som har vært veldig tydelig på det, men det har garantert vært flere. Jeg vet at han som ser opp til meg har det mye verre med jentene, og det finnes de som er over 40 og ukyssa også. Det som betyr noe for meg er at frisk og oppegående jenter også skal synes at jeg er attraktiv nok, i hvert fall til å gidde å snakke med meg. Dem er det mange flere som vil komme i kontakt med, og da vil det bety mer om de bryr seg om meg. De som har det tungt kan fort bli glad for at noen vil ha noe med dem å gjøre i det hele tatt samme hvem det er.

Lenke til kommentar

Friske folk rømmer fra å involvere seg med psykisk syke. Det de ikke tenker på er at hvis man tar seg av en person som har vanskelig for å stole på folk, og ikke viker fra dennes side, vil det som oftest oppstå en dramatisk bedring. Etter ganske lang tid, riktignok...

Har man ikke draget på drømmekvinnen kan det være lurt å senke kravene et par hakk. Trådstarter vil visst heller være enslig. Hovmod står for fall.

Lenke til kommentar

TS: Det at du ikke tror meg, forandrer ikke fakta. Det skal også nevnes at den ene som har vært forelsket i meg er langt fra frisk og oppegående. Men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på at han en gang likte meg, for han er fortsatt et menneske med egen vilje og egne følelser, og man bør kunne sette pris på det man har, synes jeg.

Jeg mener ikke at du skal legge deg flat og godta det lille livet skulle kaste mot deg, men man bør likevel vite å sette pris på andre mennesker. Alle mennesker. Jeg tror du ville fått det mye lettere om du sluttet å bry deg så veldig om å "kvalitetssikre" jenter, og heller tillate deg selv å like dem du liker, uavhengig av om de er ettertraktede eller ikke.

Lenke til kommentar

Ser du TS hva slags komplett rasshøl du fremstår som nå? Du sier at andre mennesker sine følelser for deg ikke er verdt en dritt. Denne holdningen er så uforskammet at det knapt finnes ord. Du er arrogant og jævlig som driter i andre sine følelser for deg. Du skal alltid respektere andre sine følelser for deg, uansett hvor lite du vil ha med vedkommende å gjøre. Slik du pisser på andre mennesker sin sårbarhet gjør at du rett og slett ikke fortjener at noen bryr seg. Om du ikke kan respektere ande, hvorfor i all verden skal de respektere deg?

Lenke til kommentar
Gjest gjestegjest
TS: Det at du ikke tror meg, forandrer ikke fakta. Det skal også nevnes at den ene som har vært forelsket i meg er langt fra frisk og oppegående. Men det betyr ikke at jeg ikke setter pris på at han en gang likte meg, for han er fortsatt et menneske med egen vilje og egne følelser, og man bør kunne sette pris på det man har, synes jeg.

Jeg mener ikke at du skal legge deg flat og godta det lille livet skulle kaste mot deg, men man bør likevel vite å sette pris på andre mennesker. Alle mennesker. Jeg tror du ville fått det mye lettere om du sluttet å bry deg så veldig om å "kvalitetssikre" jenter, og heller tillate deg selv å like dem du liker, uavhengig av om de er ettertraktede eller ikke.

Jeg har aldri vært opptatt av å sikre meg ei jente som andre ville misunne meg. Jeg har også en helt annen smak enn flertallet slik jeg oppfatter det. Kvalitetssikrer nok ikke med en liste hvor jeg krysser av eller setter poeng. De er ikke mindre verdt som mennesker, men det ville likevel bety mer for meg om andre også gadd å ha noe med meg å gjøre. Det normale ville vært om "begge slag" var interessert i meg (venn, kjæreste eller hva som helst), og da ville det ikke vært noe poeng i å lage noe skille.

Lenke til kommentar
Gjest gjestegjest
Ser du TS hva slags komplett rasshøl du fremstår som nå? Du sier at andre mennesker sine følelser for deg ikke er verdt en dritt. Denne holdningen er så uforskammet at det knapt finnes ord. Du er arrogant og jævlig som driter i andre sine følelser for deg. Du skal alltid respektere andre sine følelser for deg, uansett hvor lite du vil ha med vedkommende å gjøre. Slik du pisser på andre mennesker sin sårbarhet gjør at du rett og slett ikke fortjener at noen bryr seg. Om du ikke kan respektere ande, hvorfor i all verden skal de respektere deg?

Det der biter ikke på. Jeg har ikke sagt at andres følelser for meg ikke er verdt en dritt, jeg setter forsåvidt litt pris på at det har vært et par jenter som ser noen verdi i meg. Jeg har heller ikke skrevet noe om at jeg ikke respekterer dem, jeg har bare lært av de vil trekke meg ned med dem hvis jeg går inn i et forhold. Nå dikter du etter hvordan det passer deg best.

Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener også. Det føles viktig å få aksept fra de populære. Det fikk ikke jeg, så har nå slakket på kravene og er fornøyd med at det er noen som elsker meg og har tid til meg. Mye bedre det enn å hele tida bli dyttet vekk av de overlegne!

Lenke til kommentar

Nå synes jeg du taler litt imot deg selv, TS. Du sier det er viktig for deg at populære jenter (ja, jeg tolker det slik) kunne tenke seg å ha kontakt med deg, og at mennesker som sliter gjerne blir glade samme hvem som snakker med dem. Samtidig påstår du at du ikke kvalitetssikrer, men det høres for meg egentlig mer ut som selvmotsigelse.

Jeg kan forstå at du helst ikke vil involvere deg i et menneske som sliter tungt psykisk, siden det tross alt kan være en enorm utfordring og et stort ansvar. Hadde du ennå sagt at du ikke følte deg i stand til et slikt forhold, hadde det vært greit. Men når du begrunner det med at psykisk syke liksom ikke skal ha noen krav til hvem de omgås og liker, da tar du grundig feil.

Lenke til kommentar

INdirekte så er det nettopp det du sier. Du nekter å sette pris på at psykisk syke jenter føler noe for deg og sutrer over at ingen friske jenter liker deg. Om du ikke er i stand til å se verdien i at det i det hele tatt finnes mennesker som liker deg så vil ingen like deg.

Skjønner hva du mener også. Det føles viktig å få aksept fra de populære. Det fikk ikke jeg, så har nå slakket på kravene og er fornøyd med at det er noen som elsker meg og har tid til meg. Mye bedre det enn å hele tida bli dyttet vekk av de overlegne!

Her har vi et menneske som har forstått det :)

Lenke til kommentar
Gjest gjestegjest

Det har ikke så stor betydning om de er populære, ofte er det også mange blåste mennesker som er populære av en eller annen grunn. Sjenerte jenter har jeg aldri hatt noe imot, men det forutsetter at de ikke har de verste psykiske plagene.

Lenke til kommentar
Gjest gjestegjest
Men når du begrunner det med at psykisk syke liksom ikke skal ha noen krav til hvem de omgås og liker, da tar du grundig feil.

Jeg tror de kan sette lavere krav, og det er der jeg kommer inn. Det er ikke noen regel som sier det, men det gjelder mange. Hvis du f.eks. skulle ha psykiske plager, så tror jeg på at du ikke vil ha hvem som helst av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...