King-Nothing Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg vet at disse ikke fungerer sammen trådløst, men holder det å kjøpe en slik, eller er det noe annet jeg trenger? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg lurer på det samme, bare med SB-400 Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Så ikke på det du hadde funnet, men skal du ha det orginalt er det vel en SU-800 du trenger. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Det vet jeg, men siden den koster like mye som selve blitsen så kommer jeg nok ikke til å kjøpe den. Da hadde jeg heller kjøpt SB-800. Du ville ikke vært så vennlig å kikket på det jeg linket til og se om det er det samme? Kjedelig å bestille om jeg ikke får brukt det. Takk. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Disse lar deg ikke få TTL blitsstyring. Du må styre blitsene manuelt. Skal du ha TTL blitsstyring med CLS må du enten ha SB-800/900. Et billigere alternativ er en Sigma EF530 DG Super. Den er ikke så brukervennlig, men den funker. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 TTL styring er måling av lys, right? Når du sier at jeg må styre blitsene manuelt så betyr det innstilling av styre, zoom osv? Men jeg vil kunne bruke blitsen trådløst med den pakken jeg linket til? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg vet at disse ikke fungerer sammen trådløst, men holder det å kjøpe en slik, eller er det noe annet jeg trenger?Det vil fungere men du mister automatisk eksponering. TTL er through the lens, altså lysmåling igjennom objektivet, i motsetning til en ekstern sensor på kameraet eller blitzen. Bare TTL eller manuell eksponering vil kunne gi optimale eksponeringer, spesielt hvis blitzen ikke er plasssert veldig nært kameraet. Zoom koblet til objektivbrennvidden kan ikke brukes ved fjernstyring av blitzer siden blitzen ikke kan vite hva du tar bilde av eller hvor du beveger de gi forhold til motivet. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Ok, da skjønte jeg enda litt mer. Takk. Men om jeg kjøper en slik en: så blir det akkurat som å feste blitsen på kameraet? Med tanke på funksjoner. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 så blir det akkurat som å feste blitsen på kameraet? Med tanke på funksjoner. Jepp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå