hakonvl Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hei. Jeg hoster nettsiden min i utlandet, og da blir jo tiden feil i og med at serveren er i en annen tidssone. Er det en funksjon jeg kan bruke for og "bytte" tidssone midlertidlig uten og endre php.ini? Vis jeg først henter ut timen og legger på antal timer forskjell også setter det sammen med resten, så går det jo kansje, men det er litt tungvindt... Finner ikke noe på google :S Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 http://no.php.net/manual/en/function.date-...imezone-set.php Hvis du har PHP 5.1 eller nyere Hvis ikke blir du nødt til å gjør som du sier (som jeg også har gjort). Hente tiden på serveren og legge til x antall timer for å få det riktig. Funker det også. Å istede for å hente time() hele tiden så heter du fra den variabelen hvor du har regnet ut tiden korrekt. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Bruk gmdate(), og legg på eventuell offset (tidssone) på timestampen. echo gmdate( "d.m.Y H:i:s", $timestamp + ( 1 * 60 * 60 ) ); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå