Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er jeg for sjalu?

Gjest thona

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Lurte på hva dere mener om en sak.

For ett par mnd siden møtte jeg ei jente som er fra en plass 6-7 mil unna, men hun hadde flyttet opp i nærheten av der jeg bor.

Vi ble ganske fort sammen og har det egentlig veldig fint sammen, men hun nevner x-en sin hver dag nesten.

eller det er 2 x-er det er snakk om. en hun var sammen med 2 år før vi ble sammen, men altså siste typen hennes.

Den andre var hun sammen med for 7 år siden.

Har snakket med henne om dette og etter det gikk det vel en uke uten at hun snakket noe om noen av dem. men så tok det seg opp igjen og er nå på daglig basis igjen.

Og igår var vi på besøk hos hennes foreldre og siden det var hennes bursdag skulle hun ta seg en fest.

Jeg for min del var litt dårlig så jeg skulle kjøre henne rundt den kvelden.

Vi drar først til hennes venninde og det var jo koselig. dem begynte å bli litt i farta og skulle videre.

Gjett hvor vi dro hen da? Jo til x-en hennes på fest.

Jeg ble sjalu og fikk en veldig vond følelse inne i meg for som jeg skrev er jeg sjalu.

Er dette feil av meg å bli sjalu for eller ikke?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke 100% sikkert at hun fortsatt er forelsket i eksen eller eksene. Noen er visst gode venner med eksene og bare det. Men hun overdriver disse vennskapene på en ekstrem måte, og forer deg daglig med opplysninger om eksene. Noe hun har begynt med igjen etter å ha kuttet det ut en periode.

Uansett om du har grunn til å være sjalu eller ikke, har du grunn til å føle deg krenket og lite respektert. Hun må kunne klare å begrense seg selv en god del. Hva er det som er drivkraften bak å snakke om disse eksene så mye? Hjelper det henne til å opprettholde et bra selvbilde? Er hun fascinert av dem? Du kan vel spørre hvorfor hun er sammen med deg og lytte nøye til svaret.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Takker for alle svar sålangt.

Det hun snakker om dem er forskjellige ting dem gjorde og situasjoner dem var i.

Egentlig ganske dagligdagse ting, men har vært en gang om litt intime ting, men da for å skryte av meg i forhold til x-en.

Det som er er at hun har mest guttevenner og dette har jeg lært meg å leve med. For som sagt vet jeg at jeg har vært FOR sjalu.

Men det å ta med den nye typen sin på fest til x-en sin er vel ikke helt vanlig? Jeg kunne i allefall ikke ha tatt med meg dama til noen av x-ene mine på fest. Ikke under noen omstendigheter. Da hadde jeg heller dratt på en annen fest, eller om det ikke var noe så hadde jeg bare dratt hjem.

Jeg konfronterte henne med det at jeg ikke likte å dra på fest til x-en hennes, og da sa hun ikke noe. Virket nesten som hun ble litt sur på meg. spurte henne om hun ble det, men sa hun ikke ble det.

Fikk ikke snakket så mye med henne om det da for dette var når vi akkurat hadde vært der og hun var full, så ville ikke diskutere det så mye da. Ting kan jo komme litt ut av kontroll når man er full. :p

må nevnes det at den festen vi var på var hos han x-en hun var sammen med for 7 år siden, og ikke han hun var sammen med sist.

Når vi var på vei til festen sa hun at jeg bare kunne ta det med ro for hun kom ikke til å nærme seg x-en i det heletatt, men endte opp med å snakke med han 5 min eller no mens vi var der.

Jeg hater at hun ikke forstår meg og er vel nødt til å ta meg en skikkelig prat med henne om dette om vi skal fortsette å være sammen for jeg føler ikke at hun respekterer meg i det heletatt når hun holder på som dette.

Det som er er jo at jeg har blitt velgid gla i henne og vil ikke gi slippp på henne.

Lenke til kommentar

Det er helt normalt å bli sjalu i sånne situasjoner. Og sjalusi er en viktig følelse å ha i et forhold. Det er en bekreftende følelse på de eksisterende følelsene du har for dama, så det er bare bra.

However, sjalusi har fått et negativt rykte fordi veldig mange har en egenskap til å overreagere på sjalusien. Det ser det ut til at du heldigvis har klart å holde deg unna. :)

Siden det er 7 år siden det ble slutt mellom henne og eksen, så har du nok ikke noe å frykte, og dette ser mer ut som et av de sjeldne tilfellene der to stykker klarer å beholde vennskapet etter endt forhold.

Mitt råd er å fortsette å snakke med henne under rolige omstendigheter, og få hun til å skjønne hva dette betyr for deg. Bare ikke kom med ultimatum eller andre ting som får deg i dårlig lys. Kommunikasjon er som regel nøkkelen til suksess. :)

Lenke til kommentar

grunnen til at hun prater om dem kan ver at hun fortsatt er litt glad i dem... men det tvile eg vel egentlig på........

HER KOMMER SVARET: når du har vert sammen me noen i 2 år har du opplevd veldig mye sammen og mimre tilbake om kjekke tider som di hadde sammen.

hun tar veldig lite hensyn til deg uansett når hun gjør slik.

hadde vert veldig sjalu sjøl, prata me hu om det, hadde vist at det plage meg kver gang hu prate om di, så hadde hu slutta regne eg me.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...