Gå til innhold

Se skjermen til spillkonsoller (HDMI/Component) på bærbar PC?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Først så er jeg veldig usikkert på om denne posten er riktig plassert.. fant ingen god plass, i grunnen.. menneh..

Finnes det noe "TV-kort" som kan plugges via USB, eller mini-FireWire til bærbar, som gjør at jeg kan spille PS3, eller Xbox360 via HDMI eller component og se hva som skjer på min PC-skjerm, som i et vindu, eller noe!?

Jeg vil av og til ta med min konsoll til et sted hvis jeg skal være lengre borte, uten å måtte være avhengig av en stor skjerm som jeg må drasse med.. så tenkte da å bruke den bærbare..

Har liksom ikke hørt om noe sånn.. men, kan ikke skjønne annet enn at teknologien for lengst har funnet sted og at det dermed bør finnes noe sånt.. det er jo så mye rart der ute! :)

Takker for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men du burde se hvilke andre tilkoblinger du har på den bærbare.

Her under er da for eksempel PCMCIA eller den nye ExpressCard tror jeg de kaller det, så kan du dra på Komplett og se på TV Kort.

Har selv spillt PS2 via vanlig TV kort med litt kabelknot, dessverre var ikke lyden helt ok akkurat slik som om den hadde problemer med buffering for den skurret til tider.

Slik som jeg har her:

Under bruk hører du ikke så mye til det da, men kan ha andre problemer med programvaren, da spesielt på billige kort.

Lenke til kommentar

Problemet med å ta ut lyden før den går til PCen er at den er svært svak.

Så den må forsterkes, har prøvd noen kort og på lyd siden har jeg hatt fra lyd ute av Sync (Horribelt å kjøre med i bilspill, oppdaget at jeg var avhengig av lyd for å kjøre bra :p) og billig kortet kjørte en ok FPS i ca 5-10 minutter før den gikk rett ned i 5-6 FPS og spillet hakket, da måtte jeg starte programvaren på nytt.

Ett bedre kort så slapp jeg det knotet men lyden var fortsatt ett problem, om dette skyldes at maskinen var treg vet jeg ikke men kan muligens løses med ett enda bedre kort.

Kablene jeg tok fra PS2'en var i standard kompositt format (De røde, hvite og gule kablene) hvor jeg satte gul på TV Kortet og lydkablene i en slik for å få den til å passe i lydinngangen på den bærbare.

HDMI har jeg ikke sett på TV Kort nei, ikke enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...