Oddvar2 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hei, har store problemer med laptopen! Windows fant nye oppdateringer og jeg startet maskinen opp på nytt for å gjennomføre oppdateringene. Da maskinen kom på igjen kom jeg ikke inn i windows. Maskinen skrur seg automatisk av kort tid etter oppstart. Jeg har store problemer her og håper virkelig noen kan hjelpe. For noen år siden fikk jeg hjelp av en fyr som kunne tilbakestille pc'en. Dette ble gjort ved å holde inne noen taster mens maskinen starter opp. Til info har jeg windows xp. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Når den starter opp ved BIOS skjermen (der det står Dell f.eks. hvis du har det) trykker du mange ganger på F8 til en svart skjerm kommer opp, der velger du: Sikkerhetsmodus. Når du er inne i sikkerhetsmodus (windows med begrenset ting) Går du på Start > System/tilbehør eller noe sånt > Systemgjenopprettning. Der velger du et tidspunkt før oppdateringen. Håper det hjelper Lenke til kommentar
Oddvar2 Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Når den starter opp ved BIOS skjermen (der det står Dell f.eks. hvis du har det) trykker du mange ganger på F8 til en svart skjerm kommer opp, der velger du: Sikkerhetsmodus. Når du er inne i sikkerhetsmodus (windows med begrenset ting) Går du på Start > System/tilbehør eller noe sånt > Systemgjenopprettning. Der velger du et tidspunkt før oppdateringen. Håper det hjelper Takk for svar! Jeg har lest mye om dette før jeg valgte å legge ut tråden her. Problemet er bare at jeg ikke kommer inn i sikkerhetsmodus. Etter at jeg velger sikkerhetsmodus slår maskinen seg av... Setter stor pris på om du har andre tips! Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Takk for svar! Jeg har lest mye om dette før jeg valgte å legge ut tråden her. Problemet er bare at jeg ikke kommer inn i sikkerhetsmodus. Etter at jeg velger sikkerhetsmodus slår maskinen seg av... Setter stor pris på om du har andre tips! Har du prøvd alternativet "sist kjente fungerende konfigurasjon" eller hva den nå heter. Den står i samme listen som safemode og de andre valgene. Lenke til kommentar
Oddvar2 Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Takk for svar! Jeg har lest mye om dette før jeg valgte å legge ut tråden her. Problemet er bare at jeg ikke kommer inn i sikkerhetsmodus. Etter at jeg velger sikkerhetsmodus slår maskinen seg av... Setter stor pris på om du har andre tips! Har du prøvd alternativet "sist kjente fungerende konfigurasjon" eller hva den nå heter. Den står i samme listen som safemode og de andre valgene. Hei igjen, nå fikk jeg nettopp opp følgende melding etter at windows mislyktes i oppstarten "c000021a(kritisk systemfeil). Systemprosessen windows logon process avsluttet uventet med status 0x00000402 (0x00000000 0x00000000) Systemet er avsluttet" Noen som vet hva dette betyr? Maskinen er totalt på jordet! Jeg har forresten prøvd å svarte opp med siste versjon som fungerte, uten suksess... Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Ser ut som Windows-toget har gått. Beklager. Du må bare finne fram XP-CD'en og reinstallere Windows. Du behøver ikke å formatere. Så hvis du bare installerer ny XP uten å formatere så ser du de gamle filene dine på C:/Windows.old - mappen. edit: Først kan du prøve Repair på XP CD'en Endret 19. april 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg synes det er rart at dette skjedde etter 1 oppdatering, håper ikk jeg har samme har du prøvd sikkerhetsmoud med og uten nettverk? Det er noen maskiner som har en innstilling som stiller inn maskinen til fabrikksinnstillingene. Hva heter maskinen? Lenke til kommentar
Oddvar2 Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Jeg har en stygg whitebox pc. Kjøpt av du selskap som gikk konk lenge før finanskrisen slo til... Fryktet at jeg måtte reinstallere xp. Cd'en har forsvunnet etter 2 flytteprosjekt. Er det bare å låne en cd fra hvem som helst? Orker ikke å surfe på mobilen lengre nå... Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Jeg har en stygg whitebox pc. Kjøpt av du selskap som gikk konk lenge før finanskrisen slo til... Fryktet at jeg måtte reinstallere xp. Cd'en har forsvunnet etter 2 flytteprosjekt. Er det bare å låne en cd fra hvem som helst? Orker ikke å surfe på mobilen lengre nå... Whitebox ja. Hørt om de. Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Det kan virke å låne en CD fra noen andre, om det er samme utgitte versjon av windows (mener da versjonen av XP, om den er norsk, er utgitt med eller uten SP2 integrert etc.). Bare prøv å bruk den! Det andre alternativet har jeg ikke lov til å oppmuntre deg til, så du kan nok prøve å få bestilt en likedan CD uten lisensen (som er serialen din) fra microsoft, muligens. Men CD-en du låner kan som oftest funke, å brenne en kopi kan være lurt. Jeg har selv hatt det samme problemet en del ganger, og det er irriterende. Hvis du er heldig, trenger du bare reparere Windows og og ikke reinstallere. Denne linken kan være nyttig: http://www.dinside.no/287195/pcen-restarter-ved-oppstart Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ja det er bare å låne en XP CD egentlig. Du er ikke alene. Engang måtte jeg surfe på en PSP i flere måneder før jeg fikk tak i en CD Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ja det er bare å låne en XP CD egentlig. Du er ikke alene. Engang måtte jeg surfe på en PSP i flere måneder før jeg fikk tak i en CD Det gikk tregt regner jeg med Lenke til kommentar
Oddvar2 Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Det kan virke å låne en CD fra noen andre, om det er samme utgitte versjon av windows (mener da versjonen av XP, om den er norsk, er utgitt med eller uten SP2 integrert etc.). Bare prøv å bruk den! Det andre alternativet har jeg ikke lov til å oppmuntre deg til, så du kan nok prøve å få bestilt en likedan CD uten lisensen (som er serialen din) fra microsoft, muligens. Men CD-en du låner kan som oftest funke, å brenne en kopi kan være lurt. Jeg har selv hatt det samme problemet en del ganger, og det er irriterende. Hvis du er heldig, trenger du bare reparere Windows og og ikke reinstallere. Denne linken kan være nyttig: http://www.dinside.no/287195/pcen-restarter-ved-oppstart Den linken beskriver problemet mitt perfekt! Problemet er bare at jeg ikke har kompetanse til å fikse det. Jeg fant en recovery-cd som jeg fikk med da jeg kjøpte pc'en. Jeg rekker likevel ikke å gjennomføre repair-operasjonen før pc'en på nytt skrur seg av... Risikerer jeg at pc'en oppfører seg tilsvarende ved reinstallasjon? Begynner å bli lei dette her... Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hvis PC'n skrur seg av og ikke autorestarter, kan det være prosessor eller hovedkort. Jeg har en læppis som kranglet skikkelig det første året jeg hadde den. Den døde. Slik som "Svart skjerm! Punktum.." Jeg kunne starte den opp igjen da, men det varte alt fra 2 min til 2 timer før den døde igjen. Jeg fikk byttet prosessor og hovedkort på garantien. Har du en "gammel billig" PC kan det nok hende den begynner å slite.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå