Gå til innhold

Jeg vil frasi meg en fast vakt

Anbefalte innlegg

Hei. Per dags dato har jeg to deltidsjobber, med enkelte faste vakter i hver jobb. Den ene jobben tar litt for mye av fritiden min pr dags dato, og jeg vil derfor frasi meg min faste vakt der og heller kun være ringehjelp. Det jeg lurer på er hvor lang tid jeg kan forvente å måtte fortsette å jobbe denne vakten. Er det likestilt med en oppsigelse?

Jeg har aldri mottat arbeidskontrakt og har derfor én måneds oppsigelse, hvis det har noen praktisk betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bare spørre sjefen din om hvordan dere skal ordne opp i dette dere i mellom ?

Kan da ikke være det største problemet.

Tolker det som at du ikke er den mest erfarne arbeideren (under 20år?), siden du har to deltidsjobber, da den ene mangler kontrakt.

Vil bare minne deg om at du stiller med svært lite om noe skulle skje med jobben din om du ikke anskaffer deg en arbeidskontrakt.

En arbeidskontrakt gir deg mye mer sikkerhet og rettigheter i forhold til om noe skulle oppstå i ditt arbeidsforhold, og er anbefalt å få til, uansett hvilket forhold du har til din arbeidsplass.

Jeg vet det er noen rettigheter som trer i kraft automatisk etter en viss stund etter begynnende arbeidsforhold, men tror du virkelig sjefen din bryr seg om det ?

Anbefaler deg å snakke med sjefen din og få orden på dette dere i mellom,

det er alltid greiest. Ærlighet varer lengst, det er værtfall sant.

Har du ingen arbeidskontrakt, kan du i teorien gå fra jobben på dagen.

Om det er så veldig lurt i forhold til dine framtidige planer, vet jeg ikke..

Sjefen din kan ikke si noe, siden han/hun ikke har skrevet kontrakt med deg.

Håper dette i det minste svarer på det du lurer på, og beklager hvis min tolkning av din alder er støtende.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Du kan slettes ikke "i teorien" gå fra jobben på dagen selv om du ikke har arbeidskontrakt. Så lenge arbeidsgiver kan sannsynliggjøre at du har jobb der (og det er ikke veldig vanskelig), gjelder AML. Hvilke konsekvenser det medfører å gå fra en jobb er jo en annen sak, men der er det ikke noe forskjell på om du har arbeidskontrakt eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...