Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet PC grunnet BSOD

Anbefalte innlegg

Skrudde av maskinen min igår, skulle skru den på idag da jeg fikk blue screen of death i det loading skjermen til windows vista ultimate kommer opp. Får kun startet maskinen opp i safe modus nå, så får ikke lagt inn programmet til og lese minidump filene heller.

Noen som kan hjelpe meg med det?..?

Det rare er at dersom jeg prøver og boote opp med windows vista dvd'en for og restore windows får jeg BSOD her også med engang den er ferdig og loade filer på starten...

Noen tips?

dumpfiler.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får jo ikke lagt inn Windows på nytt heller, ettersom det kommer blue screen når jeg booter på windows dvden og... what to do? Noen som fikk lest minidump logen?

desverre, men kan prøve med litt hjelp til noen som kan det for sure leser her.

har du clocka pc-en?

har den funka før?

er pc-en ny?

evt flashe bios?

Lenke til kommentar
Får jo ikke lagt inn Windows på nytt heller, ettersom det kommer blue screen når jeg booter på windows dvden og... what to do? Noen som fikk lest minidump logen?

har du clocka pc-en?

har den funka før?

er pc-en ny?

evt flashe bios?

Eneste jeg har gjort er og sette i ny cpu og dvd brenner, ellers fungerte pcen fint lenge før og etter at jeg satt i det for over en uke siden. har ikke hatt noen problemer etter at jeg satt i ny cpu og dvd brenner før nå.

fikk lest av minidump filen på en annen pc nå, problemet er tydeligvis forårsaket av "ntoskrnl.exe" som ligger i "windows\system32"..?!

Noen som vet hva den fila gjør og hva som kan forårsake feilen da?

Lenke til kommentar

har du clocka pc-en?

har den funka før?

er pc-en ny?

evt flashe bios?

Eneste jeg har gjort er og sette i ny cpu og dvd brenner, ellers fungerte pcen fint lenge før og etter at jeg satt i det for over en uke siden. har ikke hatt noen problemer etter at jeg satt i ny cpu og dvd brenner før nå.

fikk lest av minidump filen på en annen pc nå, problemet er tydeligvis forårsaket av "ntoskrnl.exe" som ligger i "windows\system32"..?!

Noen som vet hva den fila gjør og hva som kan forårsake feilen da?

ny cpu ja da kan det være lurt å flashe bios. Ekke sikkert bios versjonen din støtter den ny cpuen

Ntoskrn.exeles der :) om ntoskrnl.exe

Lenke til kommentar

Det må være noe langt mere galt har jeg funnet ut nå, trakk ut alle hardisker utenom 1(ikke den jeg hadde windows på før) som jeg tenkte jeg skulle legge inn windows på, men etter at jeg booter og skjermen der det står "Windows is loading files..." så får jeg blue screen VÆR gang :\ Så jeg får ikke engang lagt inn nytt OS på maskinen!

En annen rar ting er at det kun er på Vista, satt inn en xp cd nå, og den klarer og komme videre, men både vista 32 og 64bit får jeg blue screen på. hurra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...