Angeleno Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Silence (2010) Er dette enhver filmelskers euforiske drøm? Vil denne fortone seg som en eneste lang svanesang av perfeksjon? For de som ikke har lest seg opp på filmen allerede: Silence er en film som skal regisseres av Martin Scorsese, og i hovedrollene finner vi Benicio Del Toro, Daniel Day-Lewis og Gael García Bernal. Den omhandler "two Jesuit priests that face violence and persecution when they travel to Japan to locate their mentor and to spread the gospel of Christianity". Temaet er kanskje ikke det mest appellerende, men når man ser på taglinen - Sometime silence is the deadliest sound - er det ingen tvil om at man her kan få servert et megetsigende drama som kan få mye å si. Det er likevel navnene som får meg til å reagere. Scorsese er grei nok, han er en mester i sitt felt, men det er castingen jeg åpner øynene av. Del Toro er en av mine favoritter, Day-Lewis er en Gud i flere filmer, og Bernal er troverdigheten selv. Tre av nåtidens beste skuespillere. Felles for dem alle er at de er fabelaktige når det kommer til å leve ut rollen helt. De spiller ikke rollefiguren i filmen de deltar i, de er rollefiguren. Man får aldri følelsen av at de leser opp fra et script, noe man får følelsen av med andre gode skuespillerprestasjoner. Trenger jeg å nevne Del Toro i Things We Lost in The Fire? Fear and Loathing in Las Vegas? Che? Hva med Day-Lewis i Gangs of New York og There Will Be Blood? Bernal i Babel? For å pine meg helt frem til release kan man vel bare slenge på Phillip Seymour Hoffmann og Sean Penn. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ohh... spennende! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hva tror dere? Day Lewis = kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå