kaffebryggare Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Første PC! Jeg går rett på sak; Hvilke av disse prossesorene er best? Hvor mye bedre isåfall? Kommer begge til å kjøre CS 1.6 smertefritt? AMD Phenom X4 9650 AMD Athlon 64 X2 6000+ 76W AMD Athlon 64 X2 6000+ 125W Jeg trenger IKKE mer en 2 kjerner. Grunnen er at både OpenTTD og Counter Strike 1.6 bare bruker en kjerne. De to nederste prosessorene har er på 3Ghz og den overste 2,3Ghz. er dette per kjerne, eller til sammen? Edit: Jeg leter etter "overkill" prosessor til LAAV pris BTW, så hvis dere har noen forslag, let me know. MIN HANDLELISTE Endret 20. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Hvor blir det av dere datafolk? *Bump* Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Rolig, hehe. Tror du må regne med at det tar litt mer enn to min for folk å svare. Ingen av de prosessorene du har ramset opp der utgjør noen flaskehals i forhold til CS 1.6. Spillet begynner å bli gammelt og krever da følgelig ikke så mye. Hvis eneste kriteriet du har er at PCen skal kjøre CS 1.6 glatt, så hadde jeg gått for 6000+ 75W. Antallet GHz oppgis forresten alltid pr. kjerne. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Takker, takker. Er forresten en dag og to minutter siden.. Jeg vil helst ha den prosessoren som er kraftigst som jeg kan få for 500-1000kr. Og da vil jeg helst være nærmere 500 enn 1000. Noen forslag til andre prosessorer (Med en eller to kjerner) i den prisklassen? Og en ting til: Når jeg høyreklikker på Min Datamaskin, får jeg da opp Ghz per kjerne eller den totale summen? Endret 20. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Vel av de billige til rundt 600,- er det AMD x2 7750 og Intel E5300 (evt 5200) som er klart best; ingen av de AMD 6000 du nevner. Deretter kommer E7400/7500 fra 950,- som konkurrerer litt mot AMD X4 9650 (som jeg ikke ville valgt fordi AMD PII 710 koster det samme og er mye bedre:) Deretter kommer AMD Phenom II 720 fra 1200,-; evt skal du ha Quad - X 4 9950 1250,-. Sjekk feks denne her. Alt ialt er X2 7750 er bra valg for billig penge. Endret 20. april 2009 av jornboss Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Jeg tenker at jeg går for X2 7750 jeg. Tusen takk for masse bra tips. Passer den I en AM2 sokkel? Eller mao i dette HKet? Andre tips til HK til denne prosessoren? Edit: Handleliste i førstepost nå. Kommentarer mottas med fryd og gammen. (Njaa... ) Edit2: Skriveleif GOONE.. Endret 20. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Normalt gjør det det med oppdaterte drivere som du laster ned. Er det et kort som du kjøper nå, skal det være oppdatert allerede. Du må neste sjekke litt; finnes uttallige M2N kort - men som sagt de aller fleste ganger funker det. Kanskje er det noen som vet - i følge ASUS sider er M2N AM2+ kompatibelt. Har du noen mere bokstaver etter M2N? Prosesoren X2 7750 er en AM2+ prosessor. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Normalt gjør det det med oppdaterte drivere som du laster ned. Er det et kort som du kjøper nå, skal det være oppdatert allerede. Er fortsatt i planleggingsfasen, så ingen deler er bestilt ennå. Du må neste sjekke litt; finnes uttallige M2N kort - men som sagt de aller fleste ganger funker det. Kanskje er det noen som vet - i følge ASUS sider er M2N AM2+ kompatibelt. Jeg vurderer ikke å kjøpe det HKet enda engang, jeg bare skummer gjennom muligheter. Noen som har tips til andre HK til max ~500kr som X2 7750 passer i? Endret 20. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Takker, takker. Er forresten en dag og to minutter siden.. Hehe, sorry, så visst veldig feil. Og en ting til: Når jeg høyreklikker på Min Datamaskin, får jeg da opp Ghz per kjerne eller den totale summen? Som sagt tidligere, GHz opplyses alltid pr. kjerne. Det blir fullstendig feil å opplyse klokkehastigheten som summen av GHz pr. kjerne, og selv ikke Elkjøp gjør (meg bekjent) dette. Du har kabinett eller? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Jepp. Bilder og worklog her. Nå kom jeg nettopp på noe annet, HK må være ATX eller noe i den duren. Edit: Og jeg fant 2 tøffe 120x120mm vifter til 72kr til sammen. Endret 20. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Dette Asus M3A78 fungerer. Dette også MSI K9A2. Begge er ATX. Det kortet du har lagt inn fungerer også (ihvertfall hvis du kjøper hos Amentio). Det kortet støtter AM2+. 395,- er billig. Max 4 GB ram, men innen du trenger mer ram har du sikkert skiftet andre ting også Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Tror jeg tar det jeg har jeg. PCen vår har 512mb RAM, så 4GB holder LEEENGE! Tips til andre komponenter da? Trenger ikke så bra skjermkort, da jeg IKKE har planer om å kjøre Crysis osv.. Kanskje bruke den til Photoshop, men det går vel ikke på skjermkort? Det skjermkortet som ligger i handlekurven nå så litt (VEELDIG) dyrt ut? Edit: Tusen takk for all hjelpen forresten!! Sette virkelig pris på det! Endret 20. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Vel HD 4670 er regnet som et brukbart spill-kort under 48-serien. Du kan vurdere et 9600GT som jeg ser Multicom har et til 700,-. Ellers nærmer vi oss raskt 1000,- lappen og HD4850 er et gaming kort. Jeg tror du kommer langt med HD4670 som er et bra kort. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Kan det kjøre GTA San Andreas Tror du? Vår Acer Aspire T135 greier det by the way. Edit: Da var vi på 2880kr!! Er det seriøst så billig med brukbar PC nå for tiden!? Edit2: Kommentarer på strømforsyning/HDD? Jeg tror ikke at jeg trenger mer enn 700W med denne hardwaren? Edit3: Tror du at det kommer med kabler til disse delene eller må de kjøpes separat? Endret 20. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 . Kommer alt an på oppløsningen. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 Jeg sa GTA San Andreas, ikke IV. Mener du at denne PCen faktisk kan kjøre GTA IV!!!??? IV1!? Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Ups ja San Andreas fra 2004? Ja det kjører den. Den drar GTAIV på medium settings. Endret 20. april 2009 av jornboss Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 700W er laaaangt over det du trenger. En god 500W holder lenge, så du kan godt spare en del penger der med mindre du vet at du skal ha mye kraftigere HW senere. PSUen er jo gjerne en komponent du vil overdimensjonere litt siden du kan beholde den over flere oppgraderinger. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 (endret) FYFAAAAN!!! Det er BILLIG med bra PC i 2009!!! Jeg får se om jeg har råd til delene etter sommeren elns. Har 1000kr nå og jeg skal klippe plener, vaske biler og kanskje jobbe hos faren min også for å tjene penger. Er det billigst å kjøpe alle delene i en forsendelse i den samme webshopen, eller burde jeg kjøpe hver del der den er billigst? Edit: PSU = Power SUpply? Edit2: Og kommer PCen til å holde seg kjølig med bare de to 120mm viftene, eller må jeg stappe inn noe mer? Viftestøy er jo kos da, så det er null problem. Kanskje kjøpe en vifte til prosessoren? Edit3: Krever en prosjektor bedre prosessor/skjermkort enn en vanlig CRT-skjerm gjør? Endret 20. april 2009 av Bennythen00b Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Du må nesten regne litt på det med frakt kontra pris i hver enkelt butikk. Men ofte er det greit å bestille fra færrest mulig butikker pga angre- og reklamasjonsrett o.l. PSU = power-supply ja. Men har kikket litt i prisguiden, og jeg hadde nok beholdt den PSUen du allerede har i oppsettet. Den gir mye for pengene og OCZ er et bra merke. Og du sparer ikke all verdens hvis du skal ha en 5-600W av god kvalitet, max. 200kr. Tja, det kommer ann på hvilket skjermkort du ender opp med og om du skal overklokke eller noe, samt hvordan kabinettet ditt blir innvendig. Men normalt vil to vifter holde så lenge det ikke er altfor mye som forstyrrer luftflyten i kabinettet (kabler, mange HDD'er, osv). Det følger en vifte med til prosessoren som holder fint så lenge du ikke skal overklokke. I utgangspunktet krever ikke en prosjektor mer maskinkraft enn en CRT. Ytelsen avhenger av hvilken oppløsning du kjører i. Men ofte er det jo ønskelig med høyere oppløsning på et stort bilde. Edit: Og PC er ikke voldsomt dyr lenger nei, men du har jo ikke verdens høyeste krav heller da. Er jo ikke akkurat Crysis på ultra high du skal spille Endret 21. april 2009 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå