jossa Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 jeg bruker bare kryssa tp og to nettverkskort men det går ikke. men en annen gang når jeg og en annen kompis (han kjører xp også) såtte os opp i netv. funka det klabert, men ikke med 98 maskina trenger jeg en spess protokoll eller noe sånt (skal dele internett) Lenke til kommentar
Foggy Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Bruker du Netbeui, eller TCP/IP?? Hvis TCP/IP: Sjekk at IP adr. er på samme nettverk, sjekk subnettmasken. Bruk hjelp funksjonen for å finne ut om IP klassene. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 tcp/ip [ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-01-21 19:14 ] Lenke til kommentar
bertie Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 veit ikke åssen den firewall'en i XP fungerer, men det hender slik software gjør ting vanskelig. prøv også å skriv inn navnet på pc'en direkte, dvs. pc1 f.eks. min bærbare med 98se tar det ofte litt tid før er helt "dus" med å finne andre maskiner, selv om den andre med 2000 finner'n med en gang. Så det hender at forskjellig OS ikke alltid klaffer med en gang... bertie Lenke til kommentar
jossa Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 nei d funka ikke Lenke til kommentar
Foggy Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Sett opp manuelt ip adr. Feks. 192.168.2.8 på den ene, og 192.168.2.9 på den andre. Gå deretter inn i "dos" (start/run/cmd), skriv "tracert 192.168.2.9". Hvis du då ikke får noe respons fra den andre maskinen, har du gjort feil i ip adr. Pass på at subnett er på samme nettverk. Og at ikke noen av maskinene er meldt inn i domene (høgreklikk "my computer"/ properties/network). Bruk hjelp funskjonen for å få mer info, den er faktisk ganske bra. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 jeg får bare "Request timed out." Lenke til kommentar
jossa Skrevet 21. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2002 jeg får bare "Request timed out." Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg må starte 98se maskina før XP maskina mi. Snodig, men sånn er det hos meg. Har posta om det før, så du kan jo lese den. For å "se" hverandre i den samme workgroupen må du enable file and printer sharing (på 98 maskinen hverfall) Hilsen Ac-Cobra Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 requested tim out den finner ikke noen ip adresser på maskinene dine. Sett ip adresser manuelt. Høyre klikk andre maskiner velg egenskaper merk tcp/ip velg egenskaper set gi ip adresse manuelt veld deg en ip adresse eks: 20.60.90.100 mask setter du til 255.255.255.0 gjør det samme på den andre maskinen, men her må du gi den en annen ip adresse eks: 20.60.90.101 samme mask. Husk også å dele ut mapper og skrivere koble deg opp med client for microsoft networks installer denne tjenesten hvis den ikke er der. Prøv også med Protocol NetBEUI og/eller NWLink IPX/SPX gjør det samme der ang. adresser på kortet. SR1Data.KonsulentTjenester. [ Denne Melding var redigert av: SR1Data på 2002-01-21 20:27 ] Lenke til kommentar
Ac-Cobra Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Quote: ------------------------------------------------- ------------------------------- Prøv også med Protocol NetBEUIog/eller NWLink IPX/SPX gjør det samme der ang. adresser på kortet. ----------------------------- Tror jeg hadde holt meg til tcp/ip og fått det til å virke før jeg hadde kødda med ipx og netbeui. Ipx trenger du kun til noen spill og netbeui har du vel foreløpig ikke brukt for. Hilsen Ac-Cobra Lenke til kommentar
unwill Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Jeg må faktisk skru av XP firewallen for at nettverk mellom maskinene skal fungere. Aner ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Prox Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 jeg måtte aktivere netbeui eller ipx protokollen, jeg... det virka ikke uten den med kryssa kabel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå