Gå til innhold

Hvorfor er MTB sykler i 5000-7000,- kroners-klassen så kjedelige?


Anbefalte innlegg

Har kikket litt rundt etter en vanlig MTB sykkel (er vel dette det heter?). Den skal ha:

- Hydrauliske skivebremser

- Et godt Shimano gir e.l. (f. eks. SLX)

- Helt grei framdemper

That's it!

 

Jeg liker "knashe" farger, gjerne i kombinasjon med hvitt; Limegrønn, lyseblå, rød, gul etc. Disse fargene er å finne på damemodellene, men så fort selgeren viser meg herremodellen er den svart, grå, eller mørkeblå. I bestefall rød i kombinasjon med svart. Har sett på sykler fra Merida, GT, Scott og Diamant.

De første syklene jeg legger merke til i butikken er "dirt" syklene. Her er det tydelig inspirasjon fra snowboard og ski og de tør å bruke farger. Personlig synes jeg MTB syklene ser ut som "pappa sykle til jobben sykkel" alle sammen :-( .

 

Er jeg virkelig så teit som ikke liker svart og grå sykkel? Hvis noen vet om en knash sykkel jeg kan like vær så snill å post!

 

Eksempel fra Diamant. Dame øverst, herre til nederst:

post-36245-1240151389_thumb.pngpost-36245-1240151398_thumb.png

 

Eksempel fra GT. Dame øverst, herre nederst:

post-36245-1240151722_thumb.pngpost-36245-1240151718_thumb.png

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sportsforretningene tar inn sykkler med 'trygge' farger for ikke å risikere og sitte igjenn med masse sykkler som de ikke får solgt, når vinteren kommer. Og så er jo de fleste som kjøper sykkel i den prisklassen ganske konservativ.

Jeg synes også designet på noen av damesykklene ser bra ut.

 

Hardrocx har noen modellers som er nesten helt hvite, og Kona har lit freshe farger på enkelte modeller.

Lenke til kommentar

k-orm: Ser poenget ditt. Litt dumt at jeg har havnet i feil marked. Men Kona-syklene var fete! Synd det ikke var noen forhandler i Trondheim. Dessuten var de ganske dyre.

 

Pingla: UMF-syklene var kule. Virker som du har peiling, så jeg spør: Kan jeg på en slik dirt-sykkel sykle opp bakken til skolen uten å føle at den har alt for kort sete og ikke lave nok gir?

Lenke til kommentar
Synd det ikke var noen forhandler i Trondheim.
Sport Extrem har brukt å selge Kona. Og ja de sykklene som ser kule ut er også ganske dyre.

Jeg har fjorårets modell av denne sykkelen og er storfornøyd, jeg kommer meg fra A til B lekende lett, smidig og raskt. Jeg bor i skogen og det er mye grusvei, og det går fint med herlige dempere, liker spessielt at jeg kan variere mykheten på demperen eller skru demperen av når jeg kjører på asfalt!

 

Kan uansett anbefale Merida da jeg har hatt det i alle år, siden jeg var 6-7 år.

Lenke til kommentar
Nei, årets modell som du linket til først ;) . Nesten helt lik.

 

Er hittil veldig førnøyd. Men et spørsmål om skivebremsene;

Syklet ned bakken i dag fra gløshaugen (lang bakke) og bremset kraftig mot bunnen. Kjente så på bremseskiven foran. Den var glovarm :ohmy: . Tåler disse bremsene det, eller kan de låse seg hvis de blir for varme?

Det er helt normalt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...