Gå til innhold

Nytt skoledrap

Anbefalte innlegg

Hey, Snabben... Innlegget mitt var ikke på noen måte direkte rettet mot deg, eller innholdet i innlegget ditt... Jeg er enig i det du sier jeg...

Jeg kommenterte bare generelt, i forhold til det Golsfish sa om fokusen på barn...

... Bare så det er klart :)

ahh: )

misforstod da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig ikke så mye samfunnet kan gjøre med unger som plutselig bestemmer seg for å gå helt berserk, ingen kan jo forutse det. Unntatt foreldrene da, men det er jo ofte de som har feilet med ungen, så da hjelper det ikke så mye...

Lenke til kommentar
Det er egentlig ikke så mye samfunnet kan gjøre med unger som plutselig bestemmer seg for å gå helt berserk, ingen kan jo forutse det. Unntatt foreldrene da, men det er jo ofte de som har feilet med ungen, så da hjelper det ikke så mye...

Jeg blir lei av at folk alltid skylder på foreldrene... Det ligger ofte mange faktorer bak slike ting, og da er det for enkelt å bare skylde på foreldrene. Folk er ikke tankelesere og kan heller ikke kontrollere hva barna driver med 24 timer i døgnet. Dessuten skjer slike ting ofte uten forvarsel, og kan sjokkerer både foreldre, venner og folk rundt som "oppfattet vedkommende som en trivelig gutt"...

Kanskje fordi personen har psykiske problemer som de ikke har snakket med noen om. Da kan det være vanskelig for folk rundt å gjette seg til det. Og selv om foreldrene vet om problemer er det ikke alltid så lett å gjøre noe med det, eller " forutse" slike ting, som du sier.

Det er selvsagt tilfeller hvor foreldrene har gjort en elendig jobb med oppdragelsen, men man kan ikke bare komme med den konklusjonen hver gang slikt skjer....

Mmm... Kylling- klumper :p

Lenke til kommentar
Idiotisk å skylde på PC spill når noen blir drept... :grumpy:  

Det er jo som å skylde på fyrstikk industrien når noe brenner!! (ok, dårlig sammenligning, man samma det :evil: )

Nei... det er som å klage på grunnmuren fordi du snubla på vei ned trappa

Lenke til kommentar

hmm, det er bare japan og usa som har utbredte skoledrap (ja man hører mindre fra det i Japan)

tror det har litt med skolesystemet i USA å gjøre...i japan oxo (i japan er det så hardt at mange elever ikke klarer presset fra foreldre og skole, og rett og slett klikker, og det ender med "killing spree" tett etterfulgt av selvmord, som regel).

I usa, tja vet ikke, men det er mye klaging på det uresponsive, standardiserte skolesystemet... det + lett tilgang til våpen = tabbe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...