9E2 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hei Jeg har et problem med å konvertere ei videofil i FLV-format til lydfil i M4A-format. Jeg bruker ffmpeg, men uansett hvor mye jeg endrer på parametre, virker det helt umulig å få lydbitrate høyere enn 152kbps. Jeg skulle gjerne hatt bitraten opp i 256kbps, men ffmpeg hører bare etter når jeg angir bitrate lavere enn dette. Jeg har også prøvd å konvertere fra andre lyd- og videoformat, men ffmpeg gir meg ALDRI bitrate over 152kbps. Andre program, som iTunes, får bitraten helt opp i 320kbps, så dette er for meg et mysterium. Dette er kommandoen jeg gir til ffmpeg: ffmpeg -i video.flv -vn -acodec libfaac -ar 4100 -ac 2 -ab 256k -f mp4 lyd.m4a Er det noen som veit hvordan jeg kan tvinge ffmpeg til høyere lydbitrate? Finnes det andre kommandolinjeprogram (åpen kildekode) som får til dette? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) FLV er jo ett sterkt komprimert format. Og når jeg lager FLV video er jeg sjelden over 192 kbps på lyd. Så hvordan kan et program får høyere kbps enn kilde filen er enkodet med? Dataen til å gi den kvaliteten høyrer kbps trenger er jo rett og slett ikke der. Så jeg bare spekulerer i om FLV filen ikke har høyere kbps og ffmpeg regstrerer dette og dermed kan ikke outpute høyere. Men som sagt..hva forventer du å få av å tvinge kbps opp når filen ikke har i nærheten den kvaliteten. Du får jo ikke noe ut av det. Btw, google FLV player og installer den. Da kan du under INFO tab se hva FLV filen er encodet med. AKIRA Endret 19. april 2009 av AKIRAx24 Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Fila er fra YouTube. Jeg så på egenskapene til FLV-en og fant ut at det kun var 64 kbps lyd i den. Etter litt leiting fikk jeg henta den ned i MP4-format, da var lydstrømmen oppe i 171 kbps, men ffmpeg gav meg fortsatt 152 kbps i M4A-fila si. For å sjekke om ffmpeg nekter å gi høyere bitrate enn kilden, prøvde jeg å konvertere fila til MP3-format. Det viste seg at da kunne jeg få den helt opp i 320kbps (altså grensa for MP3). Jeg prøvde også å konvertere ei fil fra 320kbps MP3 (fra CD) til M4A, men den ville fortsatt ikke over 152 kbps. Det virker som ffmpeg ikke vil lage M4A-filer med bitrate høyere enn 152 kbps med den kommandoen jeg bruker, enda bitrategrensa for M4A ligger høyere (320kbps trur jeg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå