Gå til innhold

Get kabel vs Canal Digital parabol

Anbefalte innlegg

Jeg har analog kabel-tv fra Get, men ønsker nå få digitale signaler i stua.

Der jeg bor, har jeg to alternativer: enten å oppgradere Get-abonnementet mitt eller å bestille en parabolpakke Canal Digital. Jeg vil gjerne ha noen innspill om fordeler og ulemper ved disse to forskjellige løsningene.

Prisen ser ut til å bli omtrent den samme for de kanalene jeg er ute etter, så jeg er mest interessert i andre forskjeller mellom de to løsningene.

Jeg vil helst ha en løsning der signalene går via en HTPC, uten noen ekstern dekoder. Jeg er klar over at dette er vanskelig å få til med Get, men jeg er villig til å prøve å få det til. Men det kan hende jeg dropper den løsningen, så jeg vil gjerne også høre om erfaringer med og eventuelle forskjeller mellom PVR-ene fra Get og CD.

Håper noen har innspill her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo mye smak og behag. Ting som noen mener er av betydning er kanskje ikke engang mentalt registrert av andre.

Et eksempel: På kabel er alltid utenlandske programmer tekstet. Det irriterer meg, så jeg foretrekker å se Discovery og National Geographic på parabol. Da kan jeg slå av tekstingen.

Lenke til kommentar

Kan velge både (lyd)språk og tekst med Get (eller ingen tekst eventuelt).

Bortsett fra kanaler der teksten er på bildet (TV3 f.eks) , men det er (var ihvertfall, når jeg hadde parabol) likt pr. parabol.

Har GET med HD PVR og er svært godt fornøyd, aldri hatt noe problem med hverken digital tv, tlf eller internett, men har også hørt fra andre som er misfornøyde med utfall av kanaler, hakking osv. Mulig det kan ha noe med forskjellige linjer/forsterkere osv.

Endret av mtw
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt skal vist parabol ha de mest stabile signalene, dvs. at de sjeldnere enn kabel detter ut. Men det er bare noe jeg har hørt så vet ikke om det er noe i det.

En ting du må være obs på med parabol er at du må ha fri sikt, altsa at trær, hus og lignende kan blokkere signalene.

Lenke til kommentar

Hatt masse problemet med Get HD-PVR, henger seg hele tiden, plutselig mister jeg signalet og må ta strømreset, opptak klikker, filmleie gjør at hele maskinen låser seg osvosv.

Og når jeg skulle bytte den, forselo get kundeservice at jeg skulle reise over 1 time med bil for å hente en ny. Og de hadde ingen annelse når de ville få inn fler i mitt område.

Og den vanlige digitale boksen fungerer greit, selv om bildet hakker til tider. Virker ikke helt stødige disse boksene, måtte få 2 bokser før jeg fikk en som fungerte.

Hvis du har flatskjerm ville jeg helt klart gått for CD parabol, da betaler du bare 244kr mnd og de 9 HD kanalene er inkludert i ditt abonnement

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En fordel med Get løsning, er jo at du slipper å strekke nye kabler og slipper å ha talerken på taket...

Dersom prisen er omentrent lik, taper du jo ikke så mye på å prøve Get løsningen før du evt. går for parabol?

En annen fordel er jo filmleie tjenesten, du kan jo ikke få leid film via parabolen din...

Lenke til kommentar

Vanskelig å få digitale signaler inn på pc, men via Get kan du få analoge signaler på pc, og i tillegg ha hd-pvr f.eks

Jeg har ikke prøvd annet enn hd-boksen til canal digital, altså ikke pvr. men har prøvd alt av get, og menyene osv der er mye bedre enn det jeg har prøvd hos CD. EPG f.eks er genial på pvr og hd pvr fra get.

Lenke til kommentar

En annen ting, det økonmiske.

Get bare leier man, HD-PVR til 99kr / mnd - dette er billig i starten, men etter mange år blir dette dyrt.

CD kjøper man vel dekoder, så må ut med alle pengene med en gang.

Fordelen med Get er at man alltid kan bare gå til forhandler å bytte boksen om den er gåen osv i hele perioden.

Lenke til kommentar

Vel grunnen til dette er at de gamle HD boksene hadde så sinnsykt mye feil at det nesten var garantert at du fikk en boks som ikke funkgerte helt ok etter en uke. Så de måtte produsere nye. Men så fort alle de er ute igjen vil det være tilbake på resirkulerte bokser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...