Robin B Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Har kjøpt meg en Volvo V50 1.6D og ser at for ca. 4000,- så kan man chippe opp motoren til 134 Hk. Vil Motoren tåle dette overtid, synes det høres mye ut på en 1.6D. http://www.biltuning.no/tuning/volvo/tuningstyling1579.htm Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ja, det vil jeg absolutt tro. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Har du automat eller manuell? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Det er manuelt gir. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Da vil det nok gå. Er som oftest automatkassene på Volvo som er litt svak for chip Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Merk at det finnes ulike meninger rundt powerbox-løsninger som dette. Sakser fra et annet forum; Ein enkel forklaring: Powerbox: Manipulerer dieselpumpa, og auker dieselmengda som blir tilført motoren. Da får du høgere turbotrykk ei stund til motoren klarer å kompansere, og justere ned att.... Chip: Endrer diesel mengde, innsprutningstid, ladetrykk +++, slik at bilen utnytter dieselen best mulig... Det er ein del som har fått problem med katalysator ved bruk av box. bokser øker kun én utparameter fra hjernen og det er pumpespenninga. Motorstyringen vet da ikke hva den holder på med. Det er langt mer avansert regulering av injeksjonsmengde i moderne dieselbiler som gjør bokser til en skikkelig yalla løsning som en bør styre laaaaangt unna. Det er også begrenset hvor mye effekt en får ut av å øke kun denne ene parameteren. De som lager bokser er veldig flink til å skryte på seg drømmehester. Ladetrykket øker noe pga. mer eksos med det er minimalt, en henter ingenting av potensialet på å flytte injeksjonstiming og durasjon samt en har ikke kontroll lenger på røyk og torque begrensning. Det er flere tredimensjonale map som jobber kontinuerlig for å bestemme injeksjonsmengden, Driver's wish som er bestemt av gasspedalen posisjon og turtall, Torque Limit som er begrensning ut i fra turtall, Smoke limit også begrenset ut i fra turtall samt luft tilgjengelig. ECU leser etterspurt injeksjonsmengde fra disse map kontinuerlig og lar det mest begrensende map bestemme. I tillegg blir også turbotrykk responsen styrt av chip, bokser har ingen kontroll over dette og de har heller ikke samme kontroll over feilmoduser for den vet ikke hvilket signal den gir til pumpa. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Om jeg hadde hatt diesel hadde jeg aldri vurdert Power-box en gang. Mener at chip er helt klart verdt de ekstra pengene. Lenke til kommentar
silvKEsx Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Har du kjøpt deg V50 1.6 diesel? Da burde du jo slått til på R-design utgaven. Samme motor, men R-styling både utvendig og alt innvendig. Var nettopp å henta en på Hamar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå