Gjest member-63169 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hei, Jeg lurte på om det er noen her som driver å kjøper biler privat for å fikse de, og selge dem med fortjeneste? Tenkte å kjøpe biler med feil som er enkle å fikse, eks bremser, støtdempere osv. Slitt lakk som kan rubbes, clayes og poleres, kansje også ta noe rustflekker/hull. Det er vel egentlig ikke så mye som skal til for å øke en bils verdi? Utseendet teller jo en god del. har sett flere som har fikset dårlig lakk med syykt bra reultat! Er det noe vits eller er det for risky hvis bilen har en feil du ikke fikk vite om fra forje eier? Jeg er student men har jobbet endel med bilfiksing selv. så noen tusen ekstra i mnd/året er bra Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Hei, Jeg lurte på om det er noen her som driver å kjøper biler privat for å fikse de, og selge dem med fortjeneste? Tenkte å kjøpe biler med feil som er enkle å fikse, eks bremser, støtdempere osv. Slitt lakk som kan rubbes, clayes og poleres, kansje også ta noe rustflekker/hull. Det er vel egentlig ikke så mye som skal til for å øke en bils verdi? Utseendet teller jo en god del. har sett flere som har fikset dårlig lakk med syykt bra reultat! Er det noe vits eller er det for risky hvis bilen har en feil du ikke fikk vite om fra forje eier? Jeg er student men har jobbet endel med bilfiksing selv. så noen tusen ekstra i mnd/året er bra Bytter du topp-pakning på en bil så kan du nok tjene ganske bra. F.eks. har jeg sett flere biler som normalt kunne selges for 80-100.000 kr, tilsalgs for 20.000 med gåen topp-pakning. Selv om du bytter hele motoren vil det jo være masse fortjeneste. Endret 19. april 2009 av RCP-88 Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 ja slikt som det er det mye å tjene på tror jeg ! Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 det var desverre ikke noe serlig av de på finn.no Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 det var desverre ikke noe serlig av de på finn.no På autodb er det 2 stk Subaru Legacy turbo med skade tilsalgs... Lenke til kommentar
kazzper Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 prøv å søke med forskjellige ord på f.eks finn.no, søkeordet defekt gir for eksempel en god del treff på rep-objekter.. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ja, prøvd endel av de orda, dårlig lakk ol. Men hvor mye har utseendet å si egentlig? personlig vil ikke jeg kjøpe en bil som jeg skulle beholde men som ser dårlig stelt ut, eks i lakken og innvendig. Er jo ikke så mange andre steder å se det på hvis en ikke har peiling på bil generelt. Lenke til kommentar
GSM Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Kjøpte en MR2 med gåen motor som jeg skiftet og overhalte den nye... hadde håpet å tjene noen kroner på den, men da jeg skulle selge den oppdaget jeg godt skjult rust i kanalen, og tapte en formue på dritten i stedet Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 Skal du drive sånt, er det nesten like viktig å være en god selger, og også en god kjøper. 1 Lenke til kommentar
Patz Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 I dag tror jeg nok slikt tilsvarer rimelig lav timesbetaling. Det er klart du kan gå godt i profitt på enkelte biler, men noen vil man nok også tape på. "Wheeler Dealers" som gikk på Discovery handlet jo om nettopp denne "bransjen". Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Ja, men nå må det nevnes at det som ble gjort på Wheeler Dealers, var kun å fikse ting som garantert økte bilens salgsverdi. De gjorde kun små reperasjoner, ofte også litt dårlige reparasjoner vil jeg si. Likevell var det et utrolig fint og artig program å se på. Endret 3. mai 2009 av vargaz Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Timesbetalinga har en tendens til å bli temmelig skrøpelig på sånne prosjekter, men som regel får du solgt bilene for mer enn du kjøpte dem for (det forutsetter selvsagt at du ikke finner altfor mange tilleggsfeil). Så hvis du finner glede i å plundre litt med bil, så synes jeg det virker som en grei idé. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Skal man drive en sånn geskjeft er man vel også momspliktig. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Timesbetalinga har en tendens til å bli temmelig skrøpelig på sånne prosjekter, men som regel får du solgt bilene for mer enn du kjøpte dem for (det forutsetter selvsagt at du ikke finner altfor mange tilleggsfeil). Så hvis du finner glede i å plundre litt med bil, så synes jeg det virker som en grei idé. Timeprisen kan nok ikke måle seg med en fast jobb nei, men når en er student har en jo ikke så bra inntekter. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Men likevell ville du kunne tjene mange ganger så mye ved å jobbe på Rimi/rema/joker/hvorsomhelst, 2-3 kvelder i uken. Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Du har lov å selge et vissta antall biler i året før det går som inntekt og du må skatte på det, men jeg husker ikke hvor mange. Det finner du ut av hvis du søker etter det. Det skal litt til hvis du skal gå i pluss inkludert den populære omregistreringsavgiften da, men hvis du greier å fikse og selge innen to uker slipper du den.. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 oki, kansje en dårlig ide. med båter kunne det kansje lønt seg litt da, men mer som skal til da. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Du har lov å selge et vissta antall biler i året før det går som inntekt og du må skatte på det, men jeg husker ikke hvor mange. Det finner du ut av hvis du søker etter det. Det skal litt til hvis du skal gå i pluss inkludert den populære omregistreringsavgiften da, men hvis du greier å fikse og selge innen to uker slipper du den.. haha, det kommer ikke ann på hvor mange biler man selger, du har lov til å tjene 30000kr(ikke helt sikker på den summen)før du må begynne å skatte av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå