Inc Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Kort fortalt fikk jeg forspørsel om å overta regnskapsjobben i firmaet jeg jobber i. Fra før av har jeg ingen utd. i det faget og jeg vet at det ikke akkurat er 1+1=2 jobb Pr idag føres dette av regnskapsfirma men pgr av mye tull og rot vurderer ledelsen å la bedriften ta jobben selv og da meg i dette tilfelle. Er dette en jobb for meg? Er selv veldig klar for nye utfordringer, sjefen selv som spurte meg og evt revisor skulle være behjelpelig så langt det går. Kan legge til at jeg alt administrerer Server/butikkløsningen, faktura og lønnsdelen i datadelen. Har en god del vismaerfaring også. Dog kommer vi kanskje til å bytte til en annen løsning med Maestro e.l. En del vil nok bannlyse meg og si at dette er en jobb for de kyndige. Men nå er loven en gang slik at jeg har mulighet til dette. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Eg trur nok at du vil klare det. Kor stort firma/rekneskap det er snakk om? Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Eg trur nok at du vil klare det. Kor stort firma/rekneskap det er snakk om? 8 stk. Omsetning på ca 25 mill. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Eg trur nok at du vil klare det. Kor stort firma/rekneskap det er snakk om? 8 stk. Omsetning på ca 25 mill. Med hjelp av revisor skulle ikke det bli noe problem, mener ihvertfall ikke jeg. Less litt om regler for skattefradrag, moms, inntekter, utgifter, etc som er litt grunnleggende. I kombinasjon med hjelp av revisor skulle du ikke ha noe å rfykte. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg ville kanskje lest litt om økonomi, men hvis du jobber sammen med en revisor så tror jeg ikke det skal gå så galt. jeg jobber med bedrift regnskap på skolen, det er litt vanskelig å starten, men når du først forstår det går det ganske greit. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Tja, fikk tilbud om å være med på et kurs i Basel II Lenke til kommentar
Inc Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Skulle gjerne lest litt mer om dette. Noen bra bøker eller emner på nett? Lenke til kommentar
Rhj Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Uten hverken utdannelse eller praksis vil dette være helt bak mål.... Hvis ledelsen ikke er fornøyd med arbeidet som er gjort av tidligere regnskapsfører, så bytt heller regnskapsbyrå Ved å ta denne jobben selv vil kostnadene til revisor sansynligvis bli dobblet, samtidig så er du ikke oppdatert på alle endringene som skjer i skattespørsmål etc. En autorisert regnskapsfører vil som oftest ikke bare føre regnskap, men også være en rådgiver innen arbeidsrett, skatteplanlegging og mva Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Uten hverken utdannelse eller praksis vil dette være helt bak mål.... Hvis ledelsen ikke er fornøyd med arbeidet som er gjort av tidligere regnskapsfører, så bytt heller regnskapsbyrå Ved å ta denne jobben selv vil kostnadene til revisor sansynligvis bli dobblet, samtidig så er du ikke oppdatert på alle endringene som skjer i skattespørsmål etc. En autorisert regnskapsfører vil som oftest ikke bare føre regnskap, men også være en rådgiver innen arbeidsrett, skatteplanlegging og mva Sånn i utgangspunkt er jeg enig men jeg har en del fordeler: -revisor er en som jeg omgåes nesten daglig og kan få hjelp fra. I tilegg informere om kurs jeg kan ta underveis. -blir å gjøre regnskap med eksisterende fører intill det nye butikksystemet er oppe å går -ikke lenge siden bedriften gjore regskapet selv og de samme personene jobber der fremdeles og vil være en viktig ressurs. Høres det fremdels like fælt ut? Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Jeg må si meg enig med Rhj. Revisjonshonoraret kommer til å bli mye høyere. Revisor stiller neppe opp som rådgiver for deg uten å fakturere for det, og vi vet jo alle hva slags priser de opererer med. Lenke til kommentar
Rhj Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 (endret) Sånn i utgangspunkt er jeg enig men jeg har en del fordeler: -revisor er en som jeg omgåes nesten daglig og kan få hjelp fra. I tilegg informere om kurs jeg kan ta underveis. -blir å gjøre regnskap med eksisterende fører intill det nye butikksystemet er oppe å går -ikke lenge siden bedriften gjore regskapet selv og de samme personene jobber der fremdeles og vil være en viktig ressurs. Høres det fremdels like fælt ut? En autorisert regnskapsfører kurses ca 1 uke i året bare for å opprettholde autorisasjonen.... Det er helt klart at en autorisert regnskapsfører vil gjøre denne jobben både hurtigere og ikke minst mere nøyaktig enn det "hvermansen" klarer. Revisorer opererer ofte med timepriser i området 800-1400 kr pr. time (Ex mva), slike konsultasjoner som du snakker om da vil fort bli dyrt for selskapet.... Når du da vet at en autorisert regnskapsfører har nesten samme utdannelsen som revisor, men timeprisen er noe lavere er valget egentlig ganske enkelt.. jeg ville ha valgt autorisert regnskapsfører! Endret 9. mai 2009 av Rhj Lenke til kommentar
Inc Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg ser poengene og tar de til etterretning. Takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå