Gå til innhold

BluRay spiller eller surroundsett?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Prøver å skaffe meg en bluray spiller.

Prøvde først panasonic DMP-BD80, men når jeg kobler den til så er det en bug/kompabilitets-sak som gjør at menyer henger igjen som en skygge når man går ut av dem.

Grusomt å se på.

Panasonic mente det måtte være feil på spilleren, så den ble returnert.

De sjekket den og sa den var defekt, fikk så ny spiller...og gjett hva? Samme problem....

Orker ikke stresse mer med å prøve spiller etter spiller for å se om en kanskje virker som den skal.

Så derfor på Sony BDP-S550, som ser OK ut.

Tar ikke så mange formater og har elendig erfaring med Sony sin møkka-kundeservice (vel, ikke-eksisterende kundeservice...) så jeg holder egentlig på med å kaste ut alt av Sony i huset, men siden det er så lite å velge mellom av bluray spillere som tar mange format, støtter bd live, støtter avchd og helst har dekodere for de nye hd lydformatene samt er kjappe så smales jo utvalget kraftig inn.

Er tilbake til at jeg helst vil ha panasonic, men vet ikke om det er noe spesielt med BD-80 som krasjer med min tv eller noe og om en annen modell kanskje hadde fungert bedre.

Imellomtiden får de krangle om hvem som har skylda for at det skjer.

Ser også at det selges ulike surroundsett til 6-8000 med bluray, men de også mangler mye av snacksen som de rene gode spillerne har (bl.a støtte for bd live og lignende).

Synes også mange av surroundsettene er relativt spinkle i lyd, men har lest endel tester som indikerer at det skal være bedre.

Surroundsettet må være istand til å spille oK 2 kanals stereolyd til musikk og ha nok trøkk og ren lyd til å fungere til film.

Tips og ideer, folkens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg tenker at det høyst sannsynlig er best å gå for et rent stereooppsett. På den måten får du mer (og bedre) lyd for pengene. I tillegg ville jeg kjøpt en separat Blu-ray-spiller.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ja...

Problemet er at de settene som finnes ofte er enklere og dårligere enn å kjøpe en ren spiller.

Ser også at sony kommer med bluray med innebygget støtte for trådløst nettverk noe som er kjekt, men jeg har dårlig erfaring med sony kundeservice.

Får håpe de finner ut av dette snart så jeg får sett på bluray jeg også...

Lenke til kommentar

Som eier av et godt 5.1 oppsett så vil jeg heller råde deg til å gå for to gode stereohøytalere istedet for 5 dårlige. Du kommer tl å irritere deg grønn over mangledne trøkk oppløsning osv.

Velg gjerne et merke som også har surround høytalere i samme modell som du kan bygge ut med senere etterhvert som det dukker opp penger til det.

Begynn med frontene og bygg ut etterhvert. F.eks. Sub -> senter -> sidehøytalere -> bakhøytalere.

De fleste recievere mikser 5.1 og 7.1 kanalslyd helt fint ned i to kanaler. Frontenes egenskaper er som regel mye viktigere enn om lyden er i surround eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja...

Problemet er at de settene som finnes ofte er enklere og dårligere enn å kjøpe en ren spiller.

Ser også at sony kommer med bluray med innebygget støtte for trådløst nettverk noe som er kjekt, men jeg har dårlig erfaring med sony kundeservice.

Får håpe de finner ut av dette snart så jeg får sett på bluray jeg også...

Sonys Playstation 3 er jo en Bluray spiller som støtter trådløs nettverk ;D Har en slik i et år nå, hadde ingen anledning å henvise meg til Sonys kundeservice heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...