Gå til innhold

Vis ditt sanne jeg - Post dine sjangerrelaterte favoritter!

Infenso

Anbefalte innlegg

Jeg går nok litt lenger tilbake enn deg, jeg mener ikke sci-fi a la Alien, jeg tenkte mer på First Spaceship to Venus og lignende. Kanskje vi burde gi hver regissør én sjanger og se hva han får til, slik som i gamle dager. De får også kun bruke de samme skuespillerne om igjen og om igjen som har skrevet under kontrakter uten å vite hvilke filmer det er snakk om. Alt var bedre før.

Nå må vi ikke bli som Montag da Dorian, altså hevde at alt var bedre før og at alt er dritt nå til dags. Har ikke sett First Spaceship to Venus, men den så jo interesant ut, har Barbarella lignende så kanskje jeg skal prøve den først. Hver regissør en genre er vel ikke så langt unna virkeligheten noen ganger George Lucas eventyr, Steven Spielberg eventyr med noen unntak, David Cameroon Spectacle, osv.

Men det er faktisk å ta i litt at regissørene jobbet innenfor en genre, de fleste regisørrer under studiesystemet var faktisk ganske fleksible, ja dyktige håndverkere som kunne gå inn å regissere filmer i alle genre. En mann som feks John Ford, regisserte feks. ikke bare Western slik som mange tror, faktisk laget han en rekke historiske drama filmer, litterære adapsjoner osv. Hvis vi trekker det videre til de regissørene som faktisk var kjent for å være fleksible så laget de stort sett alle genre, Howard Hawks feks, Screwball komedie, Film Noir, Western, Musikal, Gangsterfilm, SciFi osv. jeg vil våge å si at det ikke var en eneste genre han ikke jobbet med, han kunne lage en suppesøt musikal, så rappkjeftet komedie eller en dyster gangsterfilm. Vi snakker om en mann som har laget alt fra Scarface, His Girl Friday, Gentlemen Prefer Blondes, The Big Sleep og Rio Lobo. Til og med Hitchcock variert litt på genren Psycho er feks. skrekkfilm, til forskjellen fra hans mer typiske Thrillere.

Men det er klart at håndverksmessig var nok film bedre før i den forstand at man hadde bedre rutine, og det var nok vanskeligere å lage en veldig dårlig film siden man jobbet med de samme menneskene på kontrakt år ut og år inn. Man ser sjeldent gamle filmer som misslykkes 100%....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke vant til at noen tar det jeg skriver alvorlig, så jeg vet liksom ikke hva jeg skal skrive nå. Du har tydeligvis funnet svakheten min. Det tok 6 år før noen klarte det, og flere liv gikk tapt i prosessen, men nå har det skjedd. Jeg er tom for ord.

Hehe... ;) Helt alvorlig tar jeg deg vel ikke, men man benytter annledningen til å svare alvorlig i hvertfall når det er gøyere å skrive her enn å skrive Bachelor om samme temaet...

PS. Selv vil jeg gjerne slå et slag for at vi får, orden i Hollywood igjen. Feks. kan man få svartelistet alle disse liberale skuespillerne, manusforfatterne og regissørene. Så kan studiene sette opp et fast årlig produksjon program som er egnet til å møte folkets behov for de tingene de ikke forstår at de trenger. Desuten er det viktig at vi bygger sterke myter derfor bør vi hente fram genre filmer som forteller en klar ideologi gang på gang, som kan styrke patriotisme å troen på den kristne religionene og kapitalismen. Hvordan kan en moralsk oppegående og sannhetssøkende helt som Rupert Murdoch bare sitte å se på at løynaktige hollywood personligheter som feks. liberaleren Clooney, kvinnebedåreren Jack Nicholson, sprer sin liberale propaganda gjennom produksjonen sine.

Clooney har i flere av filmene sine gått så langt som til å antyde at internasjonal media juger og bruker sin makt til å hevde falskepåstander, selvsagt vet vi at dette er tull og liberal propaganda. Hvordan våger denne ufyselige liberaeleren å rakke ned disse gode mediamongulene som har gitt han makt å penger til å lage filmer. Ja og ikke minst hvordan våger han å rakke ned på en gammel kjernekar som Charlton Heston som kjempet for enkeltmenneskets rett til å forsvare seg selv å sin eiendom med våpen!

Nei det er best at man tar kontroll igjen lager et fast mønster å stopper kreative liberalere kyniske utnyttelse av filmindustrien til å spre sin propaganda!

Endret av modin
Lenke til kommentar
Se der, ja. Mye snadder. Har lenge hatt Poultrygeist på handlelisten, men noe sier meg at den filmen vil skuffe meg. Det er bare tull?

Jeg synes den var fantastisk. Pupper, sang og kylling-zombier -- alt en film trenger.

Hvordan er det forresten mulig å like filmer som Gamera tai daiakuju Giron? Hysterisk i ti minutter, men man går da ganske fort lei.

Gamera er helten. Og når hovedfienden er en enorm kjøkkenkniv som kaster ninjastjerner blir det selvsagt knall.

snip

Enig. De øst-europeiske s/h-splatterne er ikke noe å skryte av.

Lenke til kommentar
Jeg finner det fascinerende at Rupert Murdoch sannsynligvis ikke selv ser på Fox News (og stemte Obama, visstnok). Hva er mest umoralsk av å være en neocon og å eie en tv-kanal som finnes utelukkende fordi det ikke fantes en kanal for neocons og det var penger å hente? ^^

I guess you don´t bet on a loosing horse. For all del det er ikke alle Murdochs aviser og tv kanaler som er wacko konservativ, The London Times er en seriøs konservativ avis. The New York Post er en mer moderat tabloid avis, man finner neppe nok lesere til å selge en ekstremistisk konservativ avis i liberale New York.

Lenke til kommentar
Begynner ikke dette å gå over til litt "Listefeber" ? eller?

Problem er bare at det er helt umulig å fylle ut listen med alle de ulike genrene det er bedre om man faktisk selv finner ulike genre og poster 5 favoritter. Jeg har ikke sett en eneste splatter feks.

Lenke til kommentar
Hvor mange av dem er deprimerende? Vær ærlig.

Tro det eller ei, men ingen av dem møter dine sterotypiske forventninger om østblokkfilm som grå, trist og deprimerende.

Jeg synes absolutt du skulle se disse humørfylte gledessprederne. Start f.eks. med Tricks aka En Magisk Sommer: en kjærlig og varm historie fra en polsk småby. En vakkert fotografert film, hvor hver eneste karakter er til å bli glad i..

Som sagt, listen min var ment som et motbevis til ditt og andres fordomsfylte syn på østfilm som traurige og grå filmer. Gakk hen og se, unge mann.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Da kan jo jeg Poste min 5 Amerikanske Western favoritter:

1. High Noon

2. Shane

3. Stagecoach

4. The Man who killed Liberty Wallance

5. Butch Cassidy and the Sundance Kid

De eneste to vi ikke har til felles er de to jeg ikke har sett, og begge har vært på "Må se"-listen en liten stund. Det blir nok Stagecoach først, John Ford/John Wayne-komboen kan ikke slå feil.

Lenke til kommentar
De eneste to vi ikke har til felles er de to jeg ikke har sett, og begge har vært på "Må se"-listen en liten stund. Det blir nok Stagecoach først, John Ford/John Wayne-komboen kan ikke slå feil.

Wayne er definitivt min Guilty Pleasure... Det er strengt tatt ingen ting med fyren som det er greit å like...

Lenke til kommentar
Jeg forutser at dine framtidige guilty pleasures kommer til å være polske og tsjekkiske dramakomedier...

Sett noe underholdningsfilm fra Øst Montag?, jeg mener mer folkelig enn mye av den kunstfilmen vi ser. Type Øst Europeiske Western filmer og lignende...

Edit: mangle et ?

Endret av modin
Lenke til kommentar
5 øst-europeiske filmer som Bob3, DorianGray og alle andre sneversynte østfilmhatere burde se som ledd i sin vei mot opplysing. :!:

Noen av de som ikke foregår på et øst-europeisk språk?

Hehe, om noen anbefalte deg svensk film, ville du da forventet at språket ikke var svensk? Noe sier meg at også du hadde hatt godt av å se disse østfilmene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...