Gå til innhold

WD hd'er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På databutikken.com står det at WD hd'er ikke funker helt med hk'er som har nforce2 chipset, noen som har noen erfaringer med dette? er det sant? eller er det ikke noe å bry seg om?

Har to WD hd'er som står på hver sin pc med nforce2, & har ingen problemer. Begge pc-ene er med Abit NF7-S & WD SE 80GB

Lenke til kommentar

"Western Digitals hårddiskar fungerar ej tillfredställande med moderkort som har nForce2-chipset. Detta fel yttrar sig på Western-diskar med varierande firmware-version, det går därför ej entydigt att peka på specifika modeller. Det kan alltså fungera i vissa fall, men risken att det inte gör det är för stor för att vi skall kunna rekommendera denna kombination. Óvanstående gäller även moderkort med VIA KT133A och 686B chipsets."

Står det der på databutikken.com. Siden folk som har samme hovedkort som jeg skal kjøpe meg ikke har hatt noen problemer så ser jeg ingen grunn til at jeg skal få problemer :)

Lenke til kommentar
"Western Digitals hårddiskar fungerar ej tillfredställande med moderkort som har nForce2-chipset. Detta fel yttrar sig på Western-diskar med varierande firmware-version, det går därför ej entydigt att peka på specifika modeller. Det kan alltså fungera i vissa fall, men risken att det inte gör det är för stor för att vi skall kunna rekommendera denna kombination. Óvanstående gäller även moderkort med VIA KT133A och 686B chipsets."

Står det der på databutikken.com. Siden folk som har samme hovedkort som jeg skal kjøpe meg ikke har hatt noen problemer så ser jeg ingen grunn til at jeg skal få problemer :)

Dette må være noe av det villeste jeg har hørt!?

Er ingen ekspert selv på WD og NF2-kort, men at dette ikke skulle gå høres temmelig søkt ut.

Dette sier databutikken.com, men jeg lurer på hvor dem får sine opplysninger ifra?

Lenke til kommentar

Har 2x40gb wd disker på et nforce2 hk. Den disken som var satt som master måtte bytte jumper til pm2 posisjon for at den skulle bli funnet. Bortsett fra det (noe som tok omtrent et halvt minutt å finne ut av) så har det fungert helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...