Gå til innhold

BK: tidens spill(liten serie)

dan83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye fine farger her. Min favoritt av disse tre er det siste, som gjerne er det som har utbrent himmel.

Men det jeg syns er rart med disse bildene er borga. Du har fått den så... konturfri eller hva jeg skal si. Blir nesten som utbrent lys / skinn i muren..?

Borgen er sånn, pluss at den er veldig lys.Solen har også innvirkning selvfølgelig, spesielt på det første bilde :)

Lenke til kommentar

Jeg synes bildene er veldig over eksponerte. Alle sammen, men som sagt, spesielt borgen og himmelen.

Jeg ville dempet lyset, økt kontrasten og forsterket fargene.

Jeg vil gjerne bare kommentere siste bildet:

horisonten er 1/2mm skjev, ser det ut som. Her, som på de to andre bildene, kunne du dempet belysningen en smule, og forsterket fargene - både grønt og blått og forsterket kontrastene en del. Kontrasten er bedre her enn på de to andre bildene, men for min del kunne du dratt enda mer i.

Det var et praktfullt bilde. En eldgammel, gjennomgrodd borg som ser utover horisonten, som den har gjort i noen hundre år...

Alt i alt: vakkert!, men borgen stakk i øynene pga. overeksponert.

Lenke til kommentar
Jeg synes bildene er veldig over eksponerte. Alle sammen, men som sagt, spesielt borgen og himmelen.

Jeg ville dempet lyset, økt kontrasten og forsterket fargene.

Jeg vil gjerne bare kommentere siste bildet:

horisonten er 1/2mm skjev, ser det ut som. Her, som på de to andre bildene, kunne du dempet belysningen en smule, og forsterket fargene - både grønt og blått og forsterket kontrastene en del. Kontrasten er bedre her enn på de to andre bildene, men for min del kunne du dratt enda mer i.

Det var et praktfullt bilde. En eldgammel, gjennomgrodd borg som ser utover horisonten, som den har gjort i noen hundre år...

Alt i alt: vakkert!, men borgen stakk i øynene pga. overeksponert.

På min skjerm så står farger og eksponering i veldig likhet med slik jeg så det i virkeligheten. Jeg syntes man skal være forskigtig med å over mette bilder med farger!!

Men jeg er derimot enig at borgen har blitt litt for lys på bilde nr 1 og at himmelen er litt for utbrent på bilde nr 3. Stemmer også at det er litt skjevt ja :)

Endret av dan83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...