Gå til innhold

Trenger hjelp til konfirmasjonstale i borgerlig konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Jeg og en venninde har fått i oppgave å holde tale i konfirmasjonen vår neste uke. Vi konfirmerer oss borgerlig, og skal holde talen på selve sermonien. Altså for alle foreldre og besteforeldre. Den skal vere så og si ferdig til i morgen, men vi har ikke begynt en gang. Aner ikke hva vi kan skrive om, så vi trenger litt hjelp. Setter pris på om dere kan komme med litt tips, og kanskje fortelle hva dere talte om når dere hadde konfirmasjon :) Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Jeg holdt en tale som varte i rundt 20 sekunder eksakt, hvor jeg takket for alle gaver, og at det var bare å spise mat og kaker tøyt ut av ørene deres :)

Lenke til kommentar
Jeg holdt en tale som varte i rundt 20 sekunder eksakt, hvor jeg takket for alle gaver, og at det var bare å spise mat og kaker tøyt ut av ørene deres :)

Hehe :) Men vi skal ikke holde tale i besøket, men på seremonien før besøket. Da vi får bevis og alt det der

Lenke til kommentar

Hva med å dra en allegori til overgangsritualer i forna dar og andre kulturer, hvor dere konkluderer med at dere er glad dere slipper å hoppe strikk med lianer rundt føttene, pierce kroppen her og der, gå gjennom en slangegrop og mye annet rart folk har funnet på oppgjenom tidene, men tvert imot får penger, god mat og sjansen til å samle slekt og venner for en hyggelig sammenkomst :)

Lenke til kommentar

Jeg konfimerte meg borgelig også, i talen på sermonien vår så prata de om hva vi hadde gjort, ossen det var første dagen, turene vi hadde vært på, det spesielle og morsome som hadde skjedd, hvor godt sammensveisa gjengen haddet blitt og hva vi hadde lært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...