eugenie Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Har veldig lyst å kjøpe mobilt bredbånd, men har aldri brukt det før og lurer på hvordan hastigheten er i "utkandsstrøk". Hvem bør jeg velge av Chess eller Netcom? De er vel i samme nett etter hva jeg har forstått så dekningen er vel den samme, men noen som har erfaring når det gjelder kundeservice og kvalitet på modem? Vil man få god nok hastighet med mobilt bredbånd til å kunne benytte nett-tv? Hadde det ikke vært for at telenor er såpass mye dyrere enn overnevnte, så hadde jeg valgt dem. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Når på døgnet bruker du det mobilebredbåndet mest da? Når det gjelder hastighet i forhold til å kunne bruke nett-tv skal ikke dette være et problem. Men om valget er mellom chess/netcom, ville nok jeg valgt netcom.. Endret 19. april 2009 av Aalton Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Har veldig lyst å kjøpe mobilt bredbånd, men har aldri brukt det før og lurer på hvordan hastigheten er i "utkandsstrøk". Hvem bør jeg velge av Chess eller Netcom? De er vel i samme nett etter hva jeg har forstått så dekningen er vel den samme, men noen som har erfaring når det gjelder kundeservice og kvalitet på modem? Vil man få god nok hastighet med mobilt bredbånd til å kunne benytte nett-tv? Hadde det ikke vært for at telenor er såpass mye dyrere enn overnevnte, så hadde jeg valgt dem. Netcom, Chess og NextGenTel er søsterselskaper under TeliaSonera. Så hvem av de du velger kommer på et ut. Har erfaring med alle 3 selskapene og de har meget god kundeservice, for øyeblikket bruker jeg Chess som mobiloperatør og er strålende fornøyd med kundeservicen der. Netcom har døgnåpent kundeservice som er å nevne. Modemene skal være like gode (mener faktisk at de er ganske så like), så det er helt opp til deg hvem du velger. Edit: Nå er dekningen til Netcom blitt såpass god at det ville vært dumt å velge noe annet, rett å slett pga pris. Streaming fungerer jo greit, men det er avhengig av hvor mange andre som sitter i din sektor og er knyttet til samme basestasjon. Så kan være varierende kvalitet du får Endret 19. april 2009 av Samcki Lenke til kommentar
eugenie Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Når på døgnet bruker du det mobilebredbåndet mest da? Kommer til å velge det abonnementet hvor jeg kan surfe fritt mellom kl 17-08 og helgene. regner med det også gjelder andre røde dager på kalenderen. De gangene jeg må bruke det på dagtid, har jeg jo en max-grense på 50,-, og det blir så få dager i året at det har jeg råd til. (det er i såfall bare å ta seg en pils mindre) forstår jeg det rett, at jeg hos netcom også får med modem? ...synes ikke det kom så godt frem da jeg var inne og kikket. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Hos netcom får du modemet for 1,- Se på høyre side av nettsiden.. (Tilbud med USB-modem) Merkelig at telenor ikke klarer å få til et konkurranse dyktig tilbud på mobiltbredbånd egentlig.. Selv om dekningen er bedre i utkantstrøk er jo ikke det grunn for å ta 69,- mer i måeden... Endret 19. april 2009 av Aalton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå