Jubalong Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Hei, jeg kjøpte meg en Linksys Wireless-N ADSL2+ Gateway (WAG160N) fordi jeg ønsket å kvitte meg med en boks hjemme. Jeg hadde før både et trådløst aksesspunkt + et ADSL2+ modem. Problemet mitt er at jeg ikke ser ut til å få kontakt med Nextgentel. Jeg får koblet opp og logget meg på fra PC Ethernet til ruter, men videre og ut på nettet er det bom stopp. Jeg har så vidt jeg kan skjønne lagt inn alle verdier jeg har fått fra Nextgentel riktig, men det hverken lyser i DSL lampa eller jeg får noe kontakt med nettet. Strømadapteren til ADSL2+ modemet mitt fra Nextgentel tok i tillegg kvelden i går, så nå står jeg der uten det gamle modemet, i tillegg til at jeg har et nytt jeg ikke kommer meg på nett med. Hva gjør jeg? Noen som har tips? Mvh Jubalong Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Hei! Har du lagt inn brukernavn og passord i routeren din? Dette skal være P+dittkundenummer. Dette skal stå i velkomsbrevet fra NextGenTel. Denne routeren støtter vel bare PPPoE, og ikke PPPoA, som NextGenTel også bruker. Det kan hende du ligger på PPPoA, og da fungerer ikke denne routeren. Lyser ikke DSL i det hele tatt? Ikke under oppstart heller? EDIT: Har du sjekket om Linksysen du har kjøpt er Annex B? Tror det skal stå under routeren. Er det Annex A fungerer ikke boksen i Norge.. Mange netshops som selger Annex A uten å opplyse kunden godt nok. Endret 19. april 2009 av Glenn Lenke til kommentar
Jubalong Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Ruteren støtter både PPPoE og PPPoA. Jeg snakket med NGT og de sa jeg skal bruke PPPoE. Har også lagt inn brukernavn og passord jeg fikk fra NGT. Dette med Annex B har jeg ikke sjekket, gitt. Det skal jeg gjøre når jeg kommer hjem. Ifølge databladet så står det dog følgende: "Standards IEEE Draft 802.11N v2.0, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b, IEEE 802.3u, g.992.1 (g.dmt), g.992.2 (g.lite), g.992.3, g.992.5, T1.413i2, U-R2 for Annex B" Om det betyr at boksen er Annex B eller hva det er for noe vet jeg ikke. DSL lyser aldri, heller ikke under oppstart. Har hatt 2 av disse nå da jeg byttet inn den første. Men det er akkurat likedan på nr. 2. Ingen lys. Mvh Jubalong Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ruteren støtter både PPPoE og PPPoA. Jeg snakket med NGT og de sa jeg skal bruke PPPoE. Har også lagt inn brukernavn og passord jeg fikk fra NGT. Dette med Annex B har jeg ikke sjekket, gitt. Det skal jeg gjøre når jeg kommer hjem. Ifølge databladet så står det dog følgende: "Standards IEEE Draft 802.11N v2.0, IEEE 802.11g, IEEE 802.11b, IEEE 802.3u, g.992.1 (g.dmt), g.992.2 (g.lite), g.992.3, g.992.5, T1.413i2, U-R2 for Annex B" Om det betyr at boksen er Annex B eller hva det er for noe vet jeg ikke. DSL lyser aldri, heller ikke under oppstart. Har hatt 2 av disse nå da jeg byttet inn den første. Men det er akkurat likedan på nr. 2. Ingen lys. Mvh Jubalong Fungerer ruteren du har fått fra NGT? Lenke til kommentar
Jubalong Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Som jeg skrev i det første innlegget så tok strømadapteren til NGT-modemet kvelden samtidig med at jeg holdt på med dette. Så nå sitter jeg her med et NGT-modem uten strøm og med et Linksys modem som viser seg å være Annex A. Yay! :/ Mvh Jubalong Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Huff. Lever modemet du har kjøpt tilbake, det er jo ikke brukelig i Norge. Det burde være argument nok. Lenke til kommentar
Jubalong Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Huff. Lever modemet du har kjøpt tilbake, det er jo ikke brukelig i Norge. Det burde være argument nok. Det skal jeg, og takk for hjelpa. Fikk jo hvertfall klarhet i hva problemet er for noe. Ikke værst bare det. Mvh Juba Lenke til kommentar
Jubalong Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Ser på denne isteden nå. Noen som har erfaring med denne? http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2143340;r:pg Mvh Jubalong Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Ikke så bra anmeldelser her: http://translate.google.com/translate?prev...sl=de&tl=no Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Eller du kan bare ringe NGT og spørre om å få et nytt modem.. sendes ut gratis såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå